۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۸۱۸
در جلسه هم‌اندیشی ساخت سریال امین ولایت مطرح شد؛

لزوم تعامل مسؤولان استان فارس برای ساخت سریال امین ولایت

در جلسه هم‌اندیشی برای تولید سریال حضرت احمدبن موسی‌(ع) بر همکاری تمام مسؤولان استان فارس و تلاش در جهت ارتقای فرهنگی شیراز و ساخت این سریال تاکید شد.
جلسه هم‌اندیشی ساخت سریال امین ولایت

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، جلسه هم‌اندیشی برای تولید سریال حضرت احمدبن موسی(ع) با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس، شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی این شهر در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

در این جلسه نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت تولید این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شیراز را سومین حرم اهل‌ بیت(ع) نامگذاری کردند و فرمودند، تمام مسؤولان باید در معرفی سومین حرم اهل‌ بیت(ع) در کشور تلاش کنند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی گفت: شیراز از پیشینه عمیق اسلامی و فرهنگی برخوردار است و بنا بر سخنان رهبر معظم انقلاب از تمام بودجه‌ها باید برای معرفی سومین حرم اهل‌ بیت(ع) استفاده کرد که یکی از راه‌های تبیین این جایگاه تولید آثار هنری و رسانه‌ای است.

وی افزود: صداوسیمای مرکز فارس افزون بر ساخت این مجموعه باید برنامه‌های دیگری را نیز در کنار آن در دست ساخت داشته باشد و تمام دستگاه‌ها به‌ ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز طبق تعهدی که داده‌اند باید برای ارتقای فرهنگی سومین حرم اهل بیت‌(ع) تلاش کنند.

در ادامه تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) نیز بر توجه هر چه بیشتر به ساخت این سریال تأکید کرد و اقدامات صداوسیمای مرکز فارس را در معرفی شیراز از طریق برنامه‌هایی که از حرم مطهر پخش می‌شود، مطلوب عنوان کرد.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب افزود: توجه همه‌جانبه به تبیین جایگاه حرم سوم در شیراز یکی از عمده راه‌های جلوگیری از مسائل و مشکلات اجتماعی است.

وی مسؤولان را به اهتمام بیشتر به موضوع حرم سوم با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله تولیدات تلویزیونی توصیه کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا مانند حرم‌های اول و دوم، حرم سوم نیز جایگاه حقیقی خود را بین مردم و مسؤولان کسب کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز در این جلسه به تشریح اقداماتی که صداوسیمای فارس برای معرفی شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل‌ بیت(ع) داشته است پرداخت و بیان کرد: با بررسی خواسته‌های علمای این استان مبنی‌ بر توجه ویژه به آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، این مرکز با راه‌اندازی استودیوی حرم امکان پخش برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر را در سطوح ملی، محلی و بین‌المللی فراهم کرده است.

سیدتقی سهرابی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده در مورد تولید سریال احمدبن موسی(ع) از همراهی سازمان برای تولید این اثر فاخر خبر داد و گفت: با مشارکت همه‌جانبه متولیان امر در استان فارس بستر لازم برای پاسخ به مطالبه علما، مردم و مسؤولان برای تولید سریال احمد بن موسی(ع) فراهم است.

وی تأکید کرد: ساخت سریال احمدبن موسی از بعد محلی، منطقه‌ای، ملی و فراملی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تأثیرات زیادی در تمام زمینه‌های فرهنگی و حتی اقتصادی استان فارس داشته باشد.

در این جلسه شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی این شهر نیز آمادگی خود را برای ساخت این مجموعه اعلام کردند.

در این نشست دوساعته غلام‌مهدی حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز مطالبه تولید اثر فاخر هنری و رسانه‌ای با موضوع حضرت احمد بن موسی (ع) را مطالبه‌ای به‌حق از جانب بزرگان شهر و مردم توصیف کرد و با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این زمینه ابراز امیدواری کرد؛ در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز ساخت این اثر باشیم.

علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز نیز با ارائه راهکارهای اجرایی دستیابی به این مهم از آمادگی شهرداری شیراز برای حمایت همه‌جانبه از تولید این سریال خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان باید حمایت مادی و معنوی از این اقدام بزرگ را در دستور کار خود قرار دهند.

پروژه عظیم تلویزیونی امین ولایت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با حضور بهترین هنرمندان کشور و مطرح استان فارس در مدت دو سال در لوکیشن‌های مختلف شیراز و استان فارس تولید می‌شود.

در ساخت این سریال افزون بر معرفی شخصیت والای حضرت احمد بن موسی و جایگاه ویژه ایشان نزد پدر بزرگوارشان به شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوره تاریخی همچنین شرایط اجتماعی فرهنگی و معماری شیراز و جایگاه آن پرداخته خواهد شد.

حدود ۲۵۰ نفر از بهترین عوامل و هنرمندان کشور به همراه متصدیان بومی استان ساخت این سریال را به عهده خواهند داشت.

تولید این سریال با هدف پخش از شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی سازمان صداوسیما صورت می‌گیرد که با توجه به مخاطبان چند ۱۰ میلیونی آن در تثبیت جایگاه این شخصیت والامقام و تبیین شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل‌بیت‌(ع) در کشور به‌ عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان فارس بسیار مهم و مؤثر خواهد بود./101/919/ب1

ارسال نظرات