۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۸۱۷
آیت‌الله ایمانی:

مسؤولان از سرمایه بسیج برای خشکاندن فقر استفاده کنند

آیت الله ایمانی با بیان اینکه خشکاندن فقر بیش از کمک کردن به فقیر باید مورد توجه باشد، گفت: در این راه می‌شود از سرمایه‌های بسیج هم استفاده کرد.
دیدار آیت الله ایمانی با پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، پیش از ظهر امروز در دیدار پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در استان فارس و شهر شیراز رسیدگی به فقرا و انجام امور خیر به‌عنوان یک حرکت نهادینه‌شده در درون افراد نهفته است.

وی در ادامه افزود: هر وقت مردم را صدا می‌زنید در عرصه خیریه پاسخ‌گو هستند و جواب می‌دهند. این ذات مردم بوده که سرشت پاک آن‌ها را نشان می‌دهد و رسیدگی به این امور را در رأس کارها قرار داده‌اند.

آيت‌الله ایمانی اظهار داشت: در فارس روستاهایی داریم که خودشان قبلاً پرداخت کننده زکات بودند و امروز در صف کمیته امداد قرار گرفته‌اند و دریافت کننده زکات هستند.

وی ادامه داد: مجموعه آیات قرآن و روایات اهل‌بیت هم‌ روی این قضیه تمرکز دارد و به عناوین مختلف انفاق واجب و مستحب ذکر شده است، بر اساس این تفکر، هر کس به آینده این انقلاب و فردای مملکت علاقه مند است، دوست دارد فقر در مملکت از بین برود.

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: برخی کارها به تیم اقتصادی دولت بر می‌گردد که باید ریشه‌های استضعاف و فقر را در جامعه بخشکاند و از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: مسأله ربا، چه ربای مدرن و چه ربای سنتی، برخورد با انحصارگرایی و رانت‌خواری مسائلی است که باید مسؤولان دولتی نسبت به از بین بردن آن اقدام کنند و فضایی ایجاد کنند که فقر ایجاد نشود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه خشکاندن فقر بیش از کمک کردن به فقیر باید مورد توجه باشد تأکید کرد: در این راه می‌شود از سرمایه‌های بسیج هم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ حامیان راه حق و طرفداران مکتب انبیا مستضعفین و پابرهنه‌ها بودند و در آیات متعددی قرآن مجید از این گروه نام برده شده است، در سوره هود که جریان برخورد چند پیامبر بزرگ با صاحبان ثروت و اشراف و متکاثران مطرح است، حمایت از همین گروه و جمعیت به صراحت یاد شده است.

وی در پایان گفت: در زندگی پیامبر شاهدیم بخش عظیمی از سخنان رسول خدا در حمایت از فقرا و مستمندان جامعه است. در سیره و حکومت علوی هم این معنا را مشاهده می‌کنیم، امام راحل  نیز این روش را که روش پیامبران و انبیا بوده دنبال کرده‌اند.

شایان‌ذکر است، در ابتدای این مراسم، پرویز فتاح به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت./202/919/ب1

ارسال نظرات