۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۷۹۷۷۱
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

مؤلفه های قدرت نظام اسلامی از نگاه حجت الاسلام والمسلمین قوامی

حجت الاسلام والمسلمین قوامی حضور مردم در صحنه را دلیل اقتدار و قدرت نظام اسلامی دانست و گفت: رابطه این نظام با مردم همانند رابطه امام با امت است.
حجت الاسلام سيد صمصام الدين قوامي

حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مبانی و مؤلفه های قدرت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مبانی انقلاب، اسلام است که بر اساس توحید، معاد و امامت شکل گرفته است؛ مردم به دلیل این که به معاد اعتقاد دارند این انقلاب را به عنوان تکلیف الهی به پایان رساندند نه از جهت سیاسی و اقتصادی.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: از آنجا که امامت از مبانی انقلاب اسلامی است مردم رهبر انقلاب را نائب امام می دانند و دستورات انقلابی او را همانند دستورات فقهی به صورت کامل انجام می دهند و مرگ بر آمریکا را تبری و ولایت فقیه را تولی می دانند.

وی انقلاب اسلامی را منصور و مورد یاری الهی دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که خداوند در قرآن کریم یاری مؤمنان را وعده داده است هنگامی که مرم برای اقامه دین و عدل قیام کردند خداوند نیز آنها را یاری کرد و تا زمانی که این انقلاب روحیه نخستین خود را حفظ کند نصرت خداوند شامل او خواهد شد.

امام جمعه پردیسان با بیان این که رابطه این نظام با مردم همانند رابطه امام با امت است، اظهارداشت: چنانچه اگر در نماز جماعت مأمومی وجود نداشته باشد امامی نخواهد بود، مردم اساس این نظام هستند که هرچه جمعیت بیشتر باشد دوست و هرچه کم باشد دشمن امیدوار می شود.

وی اضافه کرد: مردم امام را یاری می دهند که اگر در صحنه حاضر شوند پیامبراکرم(ص) پیروز می شود و اگر حاضر نشوند امام 25 سال خانه نشین می شود و به شهادت می رسد و در نهایت غایب می شود؛ ظهور نیز زمانی اتفاق خواهد افتاد که مردم در صحنه حاضر شوند بنابر این دلیل قدرت و اقتدار نظام مردم هستند./1324/ت302/ج

ارسال نظرات