۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۷۵۰
علمای شیعه و سنی لبنان:

آمریکا شیطان بزرگ است/ سیاست های ترامپ تجلی جنگ صلیبی است

تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر اینکه آمریکا به عنوان شیطان بزرگ هیچگاه صلاح مسلمانان را نمی خواهد، سیاست های ترامپ را تجلی جنگ صلیبی توصیف کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان همایش سالانه خود را با عنوان «شیخ دکتر عبدالناصر الجبری شهید دعوت و وحدت» برگزار کرد.

در این همایش به بررسی خدمات شیخ عبدالناصر الجبری از علمای فقید اهل تسنن و رییس جنبش امت لبنان به امت اسلامی به ویژه تبلیغ دین مبین و تحکیم وحدت میان مسلمانان پرداخته شد.

در پایان این همایش نیز انتخابات شورای اداری برگزار شد و شیخ حسان عبدالله، شیخ ماهر مزهر، شیخ زهیر جعید، شیخ محمد عمرو، شیخ حسین غبریس و شیخ ابراهیم بریدی به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند.

رژیم صهیونیستی در معرض نابودی قرار دارد

در بیانیه پایانی این همایش که به بررسی آخرین تحولات جهان اسلام اختصاص داشت، آمده است: امت اسلامی به ویژه ملت لبنان در شرایط بسیار سختی است و خطرهای فراوانی پیش روی دین و ارزش های اخلاقی و انسانی قرار دارد. همزیستی مشترک میان مسلمانان و مسیحیان از مهمترین نشانه های لبنان به شمار می آمد تا اینکه رژیم صهیونیستی آمد و فتنه را منتشر کرد.

تجمع علمای مسلمان با اشاره به اینکه گروه های تکفیری با پوشش دین در حال اجرای توطئه استکبار جهانی و اشغالگران صهیونیستی هستند، افزود: قتل و تجاوز و ظلم از دین به شدت دور است و ما به عنوان مسلمان بیش از هر زمان دیگری بر همزیستی مسالمت آمیز و حمایت از برادران مسیحی به عنوان جزئی از امت و تاریخ تأکید داریم.

علمای شیعه و سنی لبنان از دشمن صهیونیستی به عنوان تنها دشمن امت اسلامی یاد کرده و اظهار داشتند: مساله فلسطین تا ابد به عنوان مساله اصلی جهان اسلام به شمار آمده و وظیفه داریم خاک این سرزمین را آزاد کرده و اجازه تسلط دشمن بر یک وجب از این سرزمین را ندهیم. جنگ های کنونی در منطقه به ویژه سوریه و عراق و یمن با هدف ضربه زدن بر محور مقاومت به عنوان خطر بزرگ برای رژیمی که در معرض نابودی است، انجام می گیرد.

حمایت ایران از فلسطین گناه نابخشودنی این کشور تلقی می شود

آنان نقش علما را در مبارزه با گروه های تکفیری مهم توصیف کرده و ادامه دادند که گروه های تکفیری در حال انتشار اندیشه های منحرف هستند و باید با این افکار مبارزه کرد.

تجمع علمای مسلمان لبنان خاطرنشان ساخت: آمریکا شیطان بزرگی است که خیر و صلاح ما را نمی خواهد و حتی مسیحیان نیز از سخنان ترامپ که نمونه جنگ جدید صلیبی است، تبرئه می جویند.

این تجمع با  اعلام حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد که حمایت ایران از ملت های مستضعف به ویژه ملت فلسطین از منظر آمریکا یک گناه نابخشودنی تلقی می شود و ما وظیفه داریم در کنار این کشور بایستیم./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات