۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۷۳۹
امام جمعه زنجان:

روحانیت نباید خود را خرج جناح های سیاسی کند

امام جمعه زنجان با اشاره به وجود اتاق فکرهایی در دنیا برای محدود کردن روحانیت و انقلاب اسلامی، گفت: اگر قرار است روحانیت خرج شود، باید برای اسلام باشد نه برای این جناح و آن جناح سیاسی.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش علما و مبلغان زنجان با اشاره به منزلت حضرت فاطمه(س) نزد پیامبر(ص)، گفت: از زبان رسول گرامی اسلام نقل شده است که فاطمه(س) عزیزترین مردم نزد من است و حتی در روایت دیگری ایشان را صورت مجسم و انسانی «تمام خوبی ها» معرفی می کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته پس از انقلاب در مورد شناساندن مقام حضرت زهرا(س)، افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان کارها و کتاب های خوبی در مورد شناساندن فضائل فاطمه(س) انجام و نوشته و به رشته تحریر در آمده است که توانسته تا حدودی حق ایشان را ادا کند.

این مقام مسؤول در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی طلاب در حمایت از شخصیت ها و جریان های سیاسی در هر صورتی، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات طلاب خود را خیلی راحت خرج شخصیت های سیاسی می کنند، و دلیل آن هم شاید برگردد به سادگی و ساده لوحی برخی از طلاب که نباید بگذارند جناح های سیاسی آنها را خرج اهداف خویش بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به وجود اتاق فکر ایی در دنیا برای محدود کردن روحانیت و انقلاب اسلامی، گفت: اگر قرار است روحانیت خرج شود، باید برای اسلام باشد نه این که خود را خرج این جناح سیاسی و آن جناح سیاسی کرده و دم دستی شود؛ چرا که در این صورت محدود خواهد شد و این همان خواسته 500 اتاق فکری است که امروز در دنیا برای محدود کردن روحانیت و انقلاب اسلامی، فعال بوده و در تلاش است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به حضور علما و روحانیت در پیشاپیش صفوف مردم در جنبش های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اگر شما علما در ابتدای صفوف اعتراضی مردم نسبت به حکومت شاه در زمان انقلاب اسلامی حضور نداشتید، مردم هم به صحنه نمی آمدند؛ پس این حضور شما بود که مردم را به صحنه جنبش های انقلاب کشاند.

وی در ادامه با اشاره به عدم استقلال در تصمیم گیری از سوی رییس جمهور در آمریکا، تأکید کرد: در آمریکا رییس جمهور بیشتر یک سخنگو است تا تصمیم گیرنده؛ چرا که گرداننده ارگان های تصمیم ساز آمریکا، صهیونیست ها هستند که چه بسا تصمیمی در دوره اوباما گرفته شده و در دوره ترامپ اجرایی می شود.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به عدم اعتراض سازمان های حقوق بشر ادعایی در آمریکا به وضع موجود در عربستان، گفت: وقتی در عربستان حدود مجازات مانند قطع گردن با شمشیر و بسیاری موارد دیگر به صورت کامل اتفاق افتاده و اجرا می شود، حقوق بشر حتی «خش» هم بر نمی دارد چون که آنها دوست آمریکا بوده و دلارهایشان برای آنها کارساز است./949/202/ب2

ارسال نظرات