۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کرامت الهی از طریق بندگی و عبادت خالص کسب می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کرامت الهی از طریق بندگی و عبادت خالص کسب می‌شود، گفت: سالکان الی الله سرشار از بزرگواری و کرامت هستند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم شامگاه 20 بهمن به مناسبت ایام فاطمیه(س) در مسجد شهید بهشتی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شنیدن سخن درباره حقایق الهیه از کسانی که راه خدا را طی کرده‌اند و سالک الی الله شده‌اند مطمئن‌ترین کلام است.

وی افزود: پیامبر(ص) درباره این افراد می‌فرماید: این افراد سرشار از بزرگواری و کرامت هستند؛ این کرامت از طریق بندگی و عبادت خالص کسب می‌شود، سخن این افراد همانند بارش باران بر زمینی است که سبب می‌شود از آن گندم رشد کند و اگر به دریا ببارد در دل صدف به لول تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره طهارت، بیان داشت: خداوند دوستدار طهارت است، پیامبر(ص) نظافت را منشأ ایمان بیان فرمودند؛ انسان مؤمن برای عبادت خداوند خود را از آلودگیها حفظ می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حیات پیامبر(ص) در نهایت پاکی و نظافت بود ایشان هرگز بدون زدن عطر از خانه خارج نمی‌شدند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من با شما پیمان بستم که از شیطان تبعیت نکنید؛ منظور از پیمان در آیات الهی بیانگر سفارش کردن است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) بعد از ساخت خانه خدا می‌فرماید: خانه خدا باید در همه مواقع پاکیزه بماند؛ حفظ پاکی مساجد بر همگان امر لازم و واجب است، عدم آلودگی در مسجد مهمترین عامل برای جذب مردم به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: تهیه امکانات رفاهی برای نمازگزاران و پرهیز از آلودگیهای صوتی و نوری اموری است که باید در مساجد رعایت شود.

خطیب مشهور با اشاره به مراتب طهارت، گفت: طهارت بدن و زندگی انسان از آلودگیها و نجاسات، طهارت اخلاقی، طهارت قلب از غیر توحید و طهارت قلب به گونه‌ای که انسان به توحید تام دست یابد./807/202/ب2

ارسال نظرات