۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۷۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

نظام جمهوری اسلامی مقدمه ای برای تشکیل حکومت جهانی امام زمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نظام جمهوری اسلامی مقدمه ای برای حکومت جهانی امام زمان(عج) است و ما باید خوشحال باشیم و بر خود ببالیم که در این نظام مقدس زندگی می ‌کنیم.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن از ایام الله است، گفت: ایام الله تعبیر قرآنی است و خداوند در سوره ابراهیم آیه پنج می فرمایند: «و ایّام اللَّه را، روزهای منسوب به خدا نظیر روزهای پیروزی و شکست و حدوث نعمتهای بزرگ و حادثه های تلخ و اعیاد و وفیات مذهبی را، به یادشان بیاور که همانا در این تذکر نشانه هایی از تنبه و عبرت است برای هر شکیبای سپاسگزار».

وی با اشاره به آیه ۷۳ سوره فرقان «والذین إذا ذکروا بآیات ربهم لم یخروا علیها صما وعمیانا» افزود: عباد الرحمن کسانی هستند که چون آیات پروردگارشان به آنان یادآورى شود، چشم و گوش بسته با آنها رو به رو نمى شوند، بلکه در آنها مى اندیشند و آنها را از روى بصیرت باور مى کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آیه پنج سوره ابراهیم که مربوط به داستان مهم و با عظمت یکی از پیامبران اولو العزم و یکی از قصص قرآنی است شباهت بسیاری به انقلاب اسلامی ما دارد، که می ‌شود گفت حرکت امام خمینی(ره)، قیام و انقلاب ملت ایران در مقابل سلسله پادشاهی پهلوی و ختم 2 هزار و ۵۰۰ ساله ظلم شاهان در ایران، به قصه حضرت موسی، قوم بنی اسرائیل و فرعون بسیار نزدیک است.

این مقام مسؤول افزود: شباهت انقلاب اسلامی ایران و نهضت و قیام امام امت(ره) به این داستان، شبهات عجیبی است و همراهی امت با امام خمینی(ره) و امداد های غیبی پروردگار عالم، یکی پس از دیگری محقق شد تا این انقلاب به پیروزی برسد که یکی از این امدادها یوم الله ۲۲ بهمن است.

حجت ‌الاسلام مرتضوی با اشاره به واقعه تاریخی ۲۲ بهمن سال ۵۷، گفت: با امداد های الهی و رهبری های پیامبر گونه امام راحل و عظیم الشأن و با صلابت، شجاعت و قاطعیتی که امام (ره) داشت این روز در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسید و همانند یک انفجار نور به ایران اسلامی و بعد هم به سراسر عالم که نتیجه آن را شاهد هستیم، نور افشانی کرد.

وی اضافه کرد: بیداری اسلامی که در عصر حاضر در جای جای این کره خاکی به چشم می خورد و نتیجه آن را شاهد هستیم، نشأت گرفته از همان انفجار نوری است که با رهبری های امام امت(ره) در ایران اسلامی اتفاق افتاد و باید قدر آن را بدانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: خداوند در آیه پنج سوره ابراهیم «ان فی‏ ذلک لایات لکل صبار شکور» بیان می دارد که مردم با بصیرت ایران اسلامی بر اثر تحمل همه تلخی ها و دوری امام امت و دادن شهید، تحمل همه شکنجه ها و سختی ها و دیگر مشکلاتی که رژیم منحوس پهلوی با کمک آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دیگر ابر قدرت های شرق و غرب، صبر کردند و نتیجه صبر خود را هم دیدند.

این مقام مسؤول بیان کرد: در یوم الله ۲۲ بهمن ۵۷ که دولت قصد اجرای حکومت نظامی داشت، امام خمینی(ره) ایستادگی کرد و دستور داد حکومت نظامی را بشکنند و در عصر حاضر به خوبی بر مردم ایران روشن شده است که اگر آن زمان حکومت نظامی به دستور امام امت شکسته نمی شد و مردم در داخل خانه ها می ماندند، قطعا ما امروز اینجا نبودیم و انقلابی هم وجود نداشت و بعد از ۲۲ بهمن هم پشت سر هم امداد های الهی شامل حال مردم بسیار خوب ایران اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و حمایت های مردم به پیروزی رسید و بعد از گذشت ۳۸ سال به دست خلف صالحش رهبر معظم انقلاب همچنان به سمت پیروزی و شکوه و سیر الی الله پیش می رود، گفت: تمام این ها از نعمت های الهی است که در حقیقت ملت ایران هم این روز را بزرگ می شمارند و به ‌عنوان تشکر از این نعمت یعنی نعمت استقلال آزادی، جمهوری اسلامی که سیاست داخلی ملت ایران و در سیاست خارجی هم نه شرقی و نه غربی روز ۲۲ بهمن سال ۹۵ حماسه ای دیگر می آفرینند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت قرآن، حکومت اسلام و حاکمیت دین در این نقطه از کره زمین بوده و بعد از یک هزار و 400 سال که دشمنان اسلام نگذاشتند اسلام در هیچ گوشه ای از زمین حاکم بشود، این انقلاب سرآغاز حکومت اسلام و قرآن شد.

حجت ‌الاسلام مرتضوی گفت: امید ما این است که با حضور مردم در صحنه های انقلاب بتوانیم این انقلاب را به سلامت به دست با کفایت فرزند رسول الله، امام زمان(عج) برسانیم و حکومت الله در کل زمین گسترانیده شود.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مقدمه ای برای حکومت جهانی امام زمان(عج) است و ما باید خوشحال باشیم و بر خود ببالیم که در این نظام مقدس زندگی می ‌کنیم و وظیفه داریم همان طوری که تا الآن از این انقلاب پاسداری و پاسبانی کرده ایم، به‌ عنوان تشکر از پروردگار عالم در همه زمینه ها هر کسی در هر پست و مقامی باید ایفای نقش بکند و در حفظ و پاسداشت ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا باشد./9457/302/ب2

ارسال نظرات