۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۶۹۲
آیت الله آ‌ملی لاریجانی عنوان کرد:

ایستادگی قوه قضائیه در برابر گروه‌های معاند/ انقلاب مقتدرتر از هرزمان

رییس قوه قضاییه، گفت: قوه قضائیه محکم در برابر گروه های که به هرنحوی نسبت به جمهوری اسلامی نظر سوء دارند ایستاده است.
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه چهارشنبه در نشستی با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، سالروز پیروزی انقلاب را تبریک گفت.

وی با اشاره به شاخصه های انقلابی بودن حوزه وارتباط حوزه ها با دستگاه قضا افزود: مسأله انقلاب را از دونگاه و زاویه می توان مورد بررسی قرار داد، یکی تأثیراتی که انقلاب بر وضعیت جامعه دینی و ملی داشته و دیگری تأثیرات بر منطقه و جهان است.

رییس دستگاه قضا با بیان این که معمولا نگاه ما معطوف به درون کشور است، اظهار داشت: در همین نگاه انقلاب آثار عظیمی بر زندگی همه ما داشته است، البته باید تأثیرات را در کل نگاه کرد و حتما کاستی هایی وجود دارد و حتما از برخی اهداف عقب هستیم، برخی از اهداف زمانبر بوده و برخی از ضعف ها، تحمیل ها و تحریم هایی است که بر کشور تحمیل کردند؛ برخی از ضعف ها تحمیلی است.

وی ادامه داد: البته سوء مدیریت هم در جاهایی بوده است؛ اما با این حال اوضاع بسیار متفاوت شده است، قبل از انقلاب صدور نفت تقریبا سه برابر امروز ما و جمعیت کمتر از یک دوم وضعیت فعلی بود، وضعیت و امکانات امروز قابل مقایسه با گذشته نیست، البته کاستی های بسیاری داریم؛ اما بسنجیم که پیشرفت هایی داشته ایم؛ آن زمان بسیاری از مهندسان خوب کشور اجازه رفتن به بسیاری از مراتب کارخانه های خاص را نداشتند و کارشناسان غربی حضور داشتند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که امروز فرزندان مملکت در بسیاری از رشته های علمی جزو پیشرفته ترهای دنیا هستند، ابراز داشت: در نانو تکنولوژی که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد امروز ایران در رتبه ششم یا هفتم قرار گرفته است، در صنعت موشک که می خواهند ما را تحریم کنند جمهوری اسلامی به حدی پیشرفته کرده که رده های بسیار بالا در جهات مهندسی و علمی قرار گرفته است، پرتاب ماهواره کاری است که کمتر کشوری توان آن را دارد.

همه چیز را نمی توان با مکیال مادی حساب کرد

وی عنوان کرد: روحیه خود باوری و استقلال به مردم و جوانان داده شد که سرمایه اجتماعی بسیار مهمی است و باید قدر آن را بدانیم، همه چیز را نمی توان با مکیال مادی حساب کرد، خود باوری امری است که ریشه بسیاری از پیشرفت ها به شمار می رود، این خود باوری را انقلاب و امام راحل به ملت داد، رهبر انقلاب فرمودند انقلاب اسلامی کشور را از منجلاب های متعدد بیرون کشید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در همین کشور پزشک اعزامی از خارج داشتیم؛ اما امروز پزشکان ما جزو متخصص ترین پزشکان دنیا محسوب می شوند، اگر فشارها تحریم کشورهای ظالم و سلطه نبود امروز کشور و ملت ما نقطه دیگری را در سطح علمی داشت.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی تأثیرات بسیار عظیمی در دنیا گذاشته و مسیر جدیدی را در جهان باز کرده است، مقولاتی که امروز در دنیا مطرح می شود، سلطه غرب این مقولات را همانند وحی منزل به تمام دنیا صادر کرده و می کند، لیبرال دموکراسی را به عنوان عالی ترین دستاورد بشری به همه دنیا صادر کرده و می کند؛ وقتی شوروی از هم پاشید صاحب نظران غربی همانند فوکویاما ادعا کرده بودند نه فقط شوروی از هم پاشید بلکه بشر به نقطه برگشت ناپذیر رسید که عبارت از لیبرال دموکراسی بی بازگشت و همیشگی است یعنی پایان تاریخ را این گونه تصویر کردند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه  این افراد تصور کردند بشر به جایی رسیده که ایدئولوژی لیبرال دموکراسی همه جا را فراگرفته است، گفت: ادعای نظام سلطه در دنیا این بود که ما لیبرال دموکراسی هستیم و همه دنیا باید آن را بپذیرند، بر اساس این تفکر خیلی چیزهای دیگر جلو آمده‌اند به عنوان مثال حقوق بشر را به تمام دنیا و بر اساس آموزه های لیبرال دموکراسی تحمیل می کنند، حقوق بشر را به تفسیر خود امری جهان شمول می دانند.

وی افزود: جهان شمولی حقوق بشر را از همین لیبرال دموکراسی در آوردند، انقلاب اسلامی در مقابل این امپراطوری عظیم تمدن غرب که تجدد بنیان آن بود و لیبرال دموکراسی نظام برآمده از آن به شمار می رود قد علم کرد، اندیشه حضرت امام به عنوان نظام فکری فلسفه سیاسی و نظام سیاسی در دنیا مطرح شد؛ اساس این اندیشه نگاه توحیدی و رجوع به قرآن  است؛ عمدتا علما که برخی مراجع فعلی هستند قانون اساسی کشور را بر مبنای اسلام نوشتند، اصل دوم قانون اساسی می گوید که نظام بر اساس توحید و «لااله الا الله» است، کجای دنیا قانون اساسی برای نظام سیاسی پیدا می شود، هیچ کشور اسلامی این گونه نیست.

امام بنیانگذار مردم سالاری دینی است

رییس دستگاه قضا با بیان این که نظام های دیگر کاری به ارزش های الهی و حکومت حق ندارند، اظهار داشت: در اصل سوم دولت به معنای حاکمیت را مسؤول ترویج ارزش های اخلاقی می داند و از امور ناشایست منع می کند، در اصل 57 در استقلال قوای کشور اعلام می کند که سه قوه مستقل و زیر نظر ولایت مطلقه فقیه هستند، اصل چهارم بیان می کند که همه قوانین و مقررات باید بر اساس اسلام باشد و اگر مخالف بود ساقط شده و تشخیص این مسأله با شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: امام بنیانگذار بنای عظیمی شد که راه جدید در دنیا بود و آن مردم سالاری دینی است، ترکیب اراده مردم و ارزش های الهی همان راه نو است، مغرب زمین قرن ها است که از محوریت الله بریده است، کار رنسانس این بود که خدا را از محوریت اندیشه بشری کنار گذاشته شد و جای آن انسان را آورد یعنی همانند چیزی که از آن به انسان مداری و اومانیسم تعبیر می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان این که آن ها ادعا می کنند کنار گذاشتن خدا راه را برای تفکر بشری باز کرد، ابراز داشت: ما معتقدیم که آن ها مسیر شیطان را باز کردند، امروز بعد از چند قرن از رنسانس دنیای غرب به سمت پوچی می رود، آخر به اینجا رسیدند که خود انسان به اموری ارزش می دهد؛ اما ما می گوییم آنچه که بشر در مغرب زمین شروع کرد و خدا را از محوریت اندیشه کنار گذاشت کاری نادرست نبوده است.

وی با اشاره به روی کار آمدن رییس جمهوری جدید آمریکا، گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخاباتی این کشور هیچ ارزشی را باقی نگذاشتند و هر فسادی را به یکدیگر نسبت دادند و تمام معیارهای اخلاقی را زیر پا گذاشتند. زیرا اخلاقی در کار نیست و آن ها ریشه های این اخلاق را زدند.

رییس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: آنچه که غرب را به دشمنی وا می دارد فقط اقتدار نظامی نیست، امروز جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می زند و نمی تواند ایران را ازمعادلات سیاسی و محاسبات نظامی کنار بگذارند، روزی رسانه های غول پیکر غربی اعلام می کردند که جمهوری اسلامی ساقط است اما امروز می گویند که هلال شیعی را باید دریابیم، این حرف روزنامه ها نبوده بلکه حرف نخست وزیر انگلیس است، این ها فهمیدند که انقلاب به معنای حقیقی کلمه صادر شده است.

وی اضافه کرد: کشورها به پا خاستند و حزب الله به هویت خود برگشته است، جمهوری اسلامی در حال صادر کردن فکر است که شیعه را در لبنان تبدیل به حزب الله می کند و در عراق حشدالشعبی می شود، در افغانستان و یمن هم فکر انقلاب به گونه ای صادر شده است، این از بمب اتمی برای مغرب زمین خطرناک تر است؛ اندیشمند غربی ادعا کرده بود که پایان تاریخ لیبرال دموکراسی است؛ اما الان نمی توانند این حرف را بزنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به سخنان یکی از جامعه شناسان غربی گفت: این شخص کتاب هایی درباره سکولاریسم دارد که برای دهه 60 است، این شخص بیان کرده که سکولاریسم و جدایی دین از سیاست درحال فراگیرشدن است؛ اما چند سال پیش کتابی با عنوان افول سکولاریسم نوشته و می گوید پیش بینی ها غلط بوده است.

انقلاب اسلامی مقتدرتر از هرزمان دیگری در منطقه می درخشد

وی افزود: جمهوری اسلامی زلزله ای در جهان فکر در فلسفه سیاسی ایجاد کرد و هنوز مانده تا آثار آن مشاهده شود، نمی گذارند که کشورهای مسلمان این اندیشه را عملی کنند و فساد آن ها این رویه را برهم زده است؛ انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و با فداکاری های امام روحانیت معظم امروز مقتدرتر از هرزمان دیگری در منطقه می درخشد.

رییس دستگاه قضا با بیان این که وظیفه ما حفظ انقلاب است، اظهار داشت: منظور از انقلاب اشخاص نبوده بلکه منظور حاکمیت دین است یعنی در در زندگی انسان ها مدیریت کند، حاکمیت دین عقلا و شرعا واجب است، در اینجا بحثی وجود دارد یکی فکر حکومت دینی و نظام اسلامی است که حوزه های علمیه نقش بسیار مهم در آن دارند، بحث دیگر تبلور این فکر در جامعه است که حوزه علمیه نسبت به آن وظیفه دارد.

وی ادامه داد:  حضرت امام با کمک شاگردان و دلسوزان این دو مهم را انجام دادند یعنی هم فکر نظام اسلامی را طرح کردند و هم در مقام عمل همین فکر را به منصه ظهور در آوردند و نظام اسلامی ایجاد شد، وظیفه ما ادامه این مسیر است، ما در برابر هجمه ها و حمله هایی که به هر دو رکن می شود وظیفه داشته و باید کار کنیم؛ در مقام عمل هم موانعی را ایجاد می کنند و از طریق نفوذ و تأثیرات سوء در برخی افراد مانع از فعلیت بخشی می شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان این که فکر و اندیشه را امام بنیان گذاشتند، ابراز داشت: ایشان از دست کسانی که بحث جدایی دین از سیاست را مطرح کردند ناله می کنند، مجموعه ای از کتاب ها و مقالات در درون و خارج ازکشور هجمه به نظام جمهوری اسلامی و نظامی سیاسی می کنند تا این فکر و اندیشه را دچار مشکل کنند.

وی عنوان کرد: آقای مدعی روشن فکری مقاله معنا و مبنای سکولاریسم می نویسد، ده ها مقاله و کتاب دیگر در این زمینه نوشته شد و این مسأله را ترویج و تز دین حداقلی را مطرح کردند تا دین با ساحت اجرائیات و مدیریت جامعه ورود پیدا نکند، در همین حوزه علمیه این فکر را رواج می دادند، گاهی توجه نداریم و کلاه بزرگی با لفاظی ها سر روحانیت و مردم می گذارند.

دین جای سیاست بازی نیست؛ اما دین از سیاست جدا نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جدایی دین از سیاست به معنای سیاست زدگی معنا می شود که ما هم قبول داریم دین جای سیاست بازی نیست اما سیاستی که می گویند و در سکولاریسم از آن دفاع می شود این نیست، آن ها می گویند دین در شئون اداره جامعه دخالت نکند یعنی قوانین زندگی هم از دین نیاید، تصریح کردند که قوانین و امور را مجلس عرفی تصویب کند.

وی اضافه کرد: گاهی با عبارت هایی که ما خیلی روی آن ها حساسیت نداریم بر طبل جدایی دین از سیاست می کوبند؛ حضرت امام می فرمود ظهور غایت فقه در حکومت است، اگر قوانین بر اساس آن ها باشد ثمره دارد و الا یک بحث است، تمام تلاش حضرت امام این بود که فقه در زندگی مردم و جامعه بیاید، سکولاریسم یک حمله عظیم بود که هنوز در داخل و خارج کشور هستند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که بحث دیگر ترویج نسبی گرایی بود، گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان ما در دوران اصلاحات همین حرف ها را می زدند، می گفتند نمی شود با دین جامعه را اداره کرد، با نسبی گرایی در قرائت های گوناگون داشتند زیرا فکر و اندیشه فلسفی اسلام را که نظام ولایت فقیه و جمهوری اسلامی بود را می زدند.

وی افزود: از نسبی گرایی در فهم پا را جلوتر گذاشتند و گفتند خود دین چند چهره است و وجوه مختلف دارد، از یکی از مدعیان روشنفکری در کلیپی شنیدم از او سؤال کردند درباره تقلید چه کار کنیم، پاسخ داد سخت نگیرید و از هرکسی می خواهید تقلید کنید، این شخص می گوید نیاز به اعلم بودن و حی بودن نیست و حتی در پایان بیان می کند که اگر از اهل سنت هم باشد اشکال ندارد، این ها می خواستند زیراب نظام فلسفی که حضرت امام بنای آن را گذاشت بزنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت امام تا پایان پای اسلام ناب محمدی ایستاد، اظهار داشت: بعد از این به سراغ تدین مردم رفتند، بحث انتظار بشر از دین را درست کردند تا بگویند دین هراندازه از انتظارات را برآورده کرد دین است، تصریح کردند که بحث های مربوط به حقوق و معیشت مربوط به فقه نیست و همه دنیا به گونه ای آن را حل می کند یعنی دین باوری و تدین را می خواهند معکوس کنند.

ولایت فقیه شالوده نظام فلسفی جمهوری اسلامی است

وی با اشاره به هجمه های بسیار دشمن به مسأله ولایت فقیه ادمه داد: فکر ولایت فقیه واقعا شالوده نظام فلسفی جمهوری اسلامی است، امروز بعد از 38 سال اثرات ولایت فقیه در این نظام را احساس می کنیم، اگر محوریت ولایت ولایت فقیه در زمان حضرت امام و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری نبود قطعا از جمهوری اسلامی خبری نبود، در این پیچ و خم ها، فشارها و اختلاف ها سنگ بنای سکوت و اطمینان جامعه ولایت فقیه بود و امروز هم همینگونه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان این که تا کنون اسلام متبلور شده در نظام را ولی فقیه حفظ کرده است، ابراز داشت: والا اختلاف نظرها نمی گذاشت تا باقی بماند، به سراغ ولایت فقیه آمدند و به دنبال ادله رفتند، البته اختلاف نظری وجود دارد نه در اصل آن بلکه در سعه ولایت اختلافی وجود دارد، امام و کثیری از فقها معتقد به ولایت مطلقه هستند، برخی تصریح به این نظر نکردند اما عملشان این است.

وی با اشاره به ورود غیرمنصفانه عده ای برای تخریب ولایت فقیه عنوان کرد: کار این ها برای تخریب بود و روی مبنای اصولی کار نمی کردند، ولایت فقیه به معنای ولایت مجعول به نحو اطلاق محل اختلاف است و کسی نمی تواند انکار کند اما چیزی که مغفول مانده و آقایان مدعیان روشنفکری نمی دانند این است بسیاری از فقها که ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشتند من باب حسبه اذن فقیه را لازم می دانستند.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: بسیاری از فقها تصریح کردند که امر حکومت از حسبه است، حسبه به امری گفته می شود که مطمئن هستیم شارع از زمین ماندن آن راضی نیست، اگر مثلا در اموال قیم می دانیم شارع به زمین ماندن آن راضی نیست این اموال سرپرست می خواهند و اذن فقیه و ولایت او لازم است، امر حکومت که کل سرنوشت یک ملت را دربر می گیرد زمین ماندن آن اشکال ندارد.

روشنفکران با مطرح کردن اشکالات ولایت فقیه کج رفتند

وی اضافه کرد: مثل مرحوم آیت الله خویی با این که ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشتند، امر حکومت را از باب حسبه می پذیرفتند، در امور حسبی اذن فقیه را لازم می دانستند، بین این اذن و ولایت فرق ظریف، فنی و فقهی وجود دارد که مجعول ولایت یا اذن است، روشنفکری که ولایت فقیه را قبول ندارد، آیا قبول دارد که در هر امر کوچک و بزرگ حکومت باید از فقیه اجازه بگیرد، بروند بررسی کنند و ببیند که آیا فقها این را هم قبول نداشتند، حتی سلاطین که گوش آن ها بدهکار این حرف ها نبود اذن می گرفتند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که کمتر فقیهی منکر لزوم اذن در امور حسبه است، گفت: تصرف در این امور برای هیچکس فی حد ذاته جایز نیست و قدر متیقن آن مأذون از فقیه است، اصل حاکمیت برای خدا و امام زمان(عج) می دانیم، در زمان غیبت تصرفات در برخی امور لازم است که دلیل می خواهد، قدر متقینی که مأذون هستم از جانب ولی بر حق، جایی است که اذن فقیه هم همراه باشد، روشنفکران با مطرح کردن اشکالات ولایت فقیه کج رفتند.

وی افزود: می گویند ولایت مطلقه فقیه را فقط حضرت امام و مرحوم نراقی قائل بودند که خلاف می گویند و فقهای دیگر هم قائل بودند، روشنفکرانی که این حرف ها را مطرح کردند به بیراهه رفتند؛ بحث ها باید در حوزه ها مطرح و پاسخ داده شود،  بسیاری از مقولاتی که در قانون اساسی آمده به گونه ای به حوزه مرتبط است؛ ولی فقیه و مجلس خبرگان باید باید مجتهند باشند، 6 نفر ازاعضای شورای نگهبان را فقیهان تشکیل می دهند، رییس قوه قضائیه باید باید از فقها و دادستان کشور و رییس دیوان عالی کشور باید مجتهد باشند، کثیری از مناصب مهم کشور به گونه ای است که باید در آن فقیه باشد.

قضای مقلد به حکم اولی اشکال ندارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه های علمیه برای تحقق و ادامه انقلاب بایدمسندها را پر کنند، اظهار داشت: خود امر قضا که تقریبا مشهور فقها این است که قاضی باید مجتهد باشد گرچه مقلد را هم قبول دارند، نظر بنده هم این است که قضای مقلد به حکم اولی اشکال ندارد، الان با ضرورتی این مسأله را درست کردیم اما اگر بخواهیم نظر امام و مشهور فقها را به کرسی بنشانیم باید قضات مجتهد باشند، اگر می گوییم مقلد اشکال ندارد اما باید مطلع و به مسائل آگاه باشد.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ذکر شده که قاضی نمی تواند به بهانه این که حکم مسأله در قانون نیست از رأی استنکاف کند بلکه باید از آرای فقها پیدا کند، نظام در ادامه تحقق به حوزه های علمیه وابسته است ازاین رو حوزه ها باید کار کنند، ما واقعا در قضا با مشکل مواجه هستیم، ما در امر قضا نیاز داریم، اولا نیازمند رییس قوه قضائیه هستیم و تعدادی باید آماده و آگاه باشند برای بخش های دیگر دستگاه قضایی نیز این گونه است.

قوه قضائیه در برابر گروه های که نظر سوء دارند ایستاده است

رییس قوه قضائیه با بیان این که حوزه های علمیه وظیفه بسیاری سنگینی دارند، ابراز داشت: اگر در نظام جمهوری اسلامی قضای اسلامی می خواهیم باید کار کنیم، قضای اسلامی رکن قوه قضائیه است، الان قوه قضائیه محکم در برابر گروه های که به هرنحوی نسبت به جمهوری اسلامی نظر سوء دارند ایستاده است، در جریان فتنه قوه قضائیه محکم ایستاده بود و الان هم همینگونه است.

وی با بیان این که دستگاه قضا در اموری که منجر به تضعیف جمهوری اسلامی می شود محکم می ایستد، عنوان کرد: نظر ما به قوه قضائیه خیلی بالاتر است و الان کاستی هایی دراین قوه داریم، گاهی تخلفاتی مشاهده می شود، ما دنبال اصلاح هستیم اما توانایی ما محدود است، حوزه های علمیه باید برنامه مبسوط تری داشته باشند تا به پیشرفت نظام کمک کنند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان خاطرنشان کرد: از آیت الله مقتدایی تشکر می کنیم که از ابتدا به این مسأله توجه داشتند از این رو قضای تخصصی را در حوزه راه انداختند که خیلی به درد دستگاه قضایی خورد، ای کاش از این دسته فکر بیشتر بود، البته محدودیت های حوزه هم روشن است، باید فکری کرد؛حوزه علمیه هم در اتقان و استدامه فکر حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و هم در تحقق آن نقش اساسی دارد، برای این باید کار کرد که جهادی طولانی می خواهد.

وی اضافه کرد: با این وضعی که الان داریم نمی توانیم به نقطه مطلوب برسیم، باید فکری کرد و طرح هایی برای این کار داشت، نگاه توحیدی باید در نظام و عمل سیاسی ما وجود داشته باشد، نگاه توحیدی سبب می شود از سلطه های جهانی خائف نباشیم و به هویت خود برگردیم، این سبب می شود که بحث حمایت از مستضعفان و محرومان و هچنین بحث عزت اسلامی را جدی بگیریم.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که اسلام و توحید عزت ما است، گفت: در سیاست خارجی، اقتصاد، حقوق و قضا و مسائل دیگر باید نگاه توحیدی وجود داشته باشد، آیا انسان مسلمان حاضر است حقوق بشر غربی را تمکین کند، بنده واقعا تعجب می کنم گاهی انسان می بیند برخی در درون کشور حقوقدان و گاهی روحانی می گویند که ما باید تماما حقوق بشر را عمل کنیم.

وی افزود: این حقوق بشر نحوه آزادی و ازدواج می گوید و تفسیر می کند که ازدواج مرد با مرد و زن با زن از مصادیق آن است، آیا این حقوق بشر  باید عملی شود؟ ما کرامت انسان را از قرآن می فهمیم که انسان را خلیفة الله می داند، نگاه توحیدی در تاروپود اندیشه ها دخیل است، مسأله دیگر محوریت ولی فقیه است که در زمان ما جامعه را از گذرگاه های سخت عبور داده است.

رییس دستگاه قضا با آرزوی طول عمر و عزت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: واقعا ایشان ستون جامعه هستند، این یک شاخص است، روحانیت باید توجه کند اگر می خواهد اسلام حاکم باشد قطبی می خواهد که بر حول او بچرخد و سکونت جامعه و نظام باشد که ولی فقیه است، حواسمان باشد عده ای کجا را می زنند و مخالفت های با ولی فقیه را پنهان و آشکار چگونه انجام می دهند./1323/403/ص

ارسال نظرات