۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۶۴۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اعتقاد صحیح، عمل صالح و اخلاق نیکو بهترین توشه دنیا است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان به عبادت نیازمند است، گفت: نتیجه عبادت رضایت الهی است، اعتقاد صحیح، عمل صالح و اخلاق نیکو بهترین بذر در عالم دنیا به شمار می‎رود که انسان ثمره‌اش را در آخرت درو می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم چهارشنبه 20 بهمن در مسجد رسول اکرم(ص) تهران به ایراد سخنرانی پراخت و گفت: خداوند انسان را عبد و مملوک خلق کرد.

وی افزود: عبد و مملوک باید فرمان معبود و مالک را که سراسر منفعت است، اطاعت کند در غیر این صورت به فساد و تباهی گرفتار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان در این دنیا زارع است، بیان داشت: کشت و بذری که انسان در این عالم استفاده می‌کند متفاوت است و یکی از آنان بذر اعتقادی بوده که مربوط به قلب انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان از خاک خلق شده است، ابراز کرد: وجود انسان متشکل از خاک و جان است، همانگونه که انسان از خاک خلق شد پس از مرگ نیز به خاک تبدیل می‌شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسانهای نیکوکار در عالم آخرت با سیمایی شاد و زیبا و گناهکاران با صورتی غمگین و زشت محشور می‌شوند و این تغییر صورت در عالم آخرت هویدا می‌شود.

خطیب مشهور درباره محاسبه روز جزا، بیان داشت: خداوند فرشتگان حسابرس را به گونه‌ای خلق کرده که از همه اعمال انسان که در طول عمرش انجام داده اطلاع دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند به مؤمنان وعده بهشت داده است، گفت: بازگشت انسان به عدم ممکن نیست، جایگاه آخرتی انسان بر اساس اعمالش مشخص می‌شود.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه انسان به عبادت نیازمند است، خاطرنشان کرد: ثمره عبادت رضایت الهی است، اعتقاد صحیح، عمل صالح و اخلاق نیکو بهترین بذر در عالم دنیا به شمار می‎رود که انسان ثمره‌اش را در آخرت درو می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: نور مؤمنان در روز رستاخیز بر همگان آشکار می‌شود و بهشت فوض عظیمی است که نصیب آنان می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات