۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۶۲۱
تولیت آستان قدس رضوی:

رییس جمهور آمریکا حقایقی که سال‌ها رهبری و ملت فریاد می‌زدند را نشان می‌دهد

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به خباثت‌های متعدد آمریکا در طول تاریخ، گفت: امروز رییس جمهور جدید آمریکا آن خباثت‌ها و دسیسه‌های شیطانی که امام عظیم‌الشان، رهبری معظم و ملت غیور ایران اسلامی سال‌ها فریاد می‌زدند را نشان می‌دهد.
جلسه تفسیر تولیت استان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌مداران آمریکایی را به هیچ عنوان نمی‌توان به خوب و بد تقسیم کرد، اظهار داشت: ماهیت شیطانی استکبار همواره ثابت است، اما آن چیزی که تفاوت می‌کند، ادبیات، روش و تاکتیک آن هاست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا را عامل جنایت‌ها و خون ریزی‌های امروز منطقه خواند و تصریح کرد: حقایقی هم چون پروراندن القاعده، داعش و گروه‌های تروریستی که رئیس جمهور جدید آمریکا آن ها را از پس پرده کنار زده و آشکارا به زبان می آورد، سال‌هاست توسط رهبری معظم انقلاب ما تبیین شده و مردم متدین ایران اسلامی با آن آشنا هستند.

وی اضافه کرد: ماهیت حقیقی استکبار همان جمله امام خمینی(ره) است که فرمودند: «آمریکا شیطان بزرگ است 

وی تاکید کرد: امروز دستان سیاستمداران آمریکایی به خون مردم مظلوم و بی دفاع یمن، سوریه، عراق و افغانستان آغشته است.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران بیش از اینکه یک انقلاب در عرصه سیاسی و اجتماعی باشد، یک انقلاب فرهنگی، اخلاقی و رفتاری به حساب می‌آید و آن چیزی که موجب تحول در ملت ایران شد، احیای تعهد به ارزش‌های اسلامی و مسئولیت پذیری در عرصه مسلمانی بود.

تولیت آستان قدس رضوی شکل گیری بیداری اسلامی، تشکیل جنبش‌های آزادی خواه اسلامی در آفریقا و اروپا، ایستادگی مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن در برابر استکبار و بسیاری از اتفاقات دیگر جهان را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: بزرگداشت دهه فجر تنها گرامیداشت یاد و خاطره پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 نیست، این جشن‌ها جلوه‌ای از فجری دیگر و سپیده دمی از تفوق و نورانیت بیش از پیش نظام مقدس اسلامی است که شکوه آن هر سال رونق و جایگاهی رفیع‌تر می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن را یکی از اصلی‌ترین اقتضائات امروز کشور معرفی کرد و درباره ویژگی‌های انقلابی بودن، توضیح داد: انقلابی‌گری یعنی خدا مداری و خدامحوری، ظلم و استکبار ستیزی، ولایتمداری، حق گویی و دفاع از مظلوم. یک فرد انقلابی هیچ مانعی را در برابر رشد، تعالی و پیشرفت خود نمی‌بیند و در پرتوی اتکال به خدا و با اعتماد به نفس و ایمان قلبی به قدرت و توانایی مردم گام بر می دارد.

وی امام خمینی(ره) را معلم و آموزگار بزرگ انقلابی گری دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) امتداد انقلاب بزرگ انبیا اعظام الهی بود، هیچ کدام از پیشوایان بزرگ ما در برابر استکبار سر فرود نیاورد و این از ویژگی‌های مردان خداست که امام راحل(ره) آن را به ملت ما آموخت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به شکست‌های استکبار در عرصه‌های مختلف جهان اظهار کرد: امروز استکبار در تمام عرصه‌ها شکست خورده و مستاصل است و آموزه‌های انقلاب اسلامی ایران برای سایر ملل جهان، عرصه‌ عالم را برای ظالمان و ستمگران به شدت تنگ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امواج بیداری اسلامی از بین رفتنی نیست، اظهار کرد: ممکن است مستکبران بتوانند با حیله‌های مختلف حکومت‌ها را متأثر کنند، اما نمی‌توانند این پیام منتشر شده از خون شهدا و ایثار رزمندگان را از بین ببرند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: خانم کلینتون؛ وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای درباره‌ خاطرات خود از سفرهای مختلف به کشورهای گوناگون جهان می‌گوید «هر جا رفتم از ایران و ایرانی شنیدم.» این نام ایران، به معنای حضور فیزیکی ایران نیست، بلکه به معنای وجود پیام، منطق و ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران است ./934/د102/ب1

ارسال نظرات