۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۵۰۴
​مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

بقای انقلاب اسلامی نیازمند تربیت اندیشمندانه فاطمی به روش زینبی است

​مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش زن در تداوم انقلاب اسلامی گفت: تربیت اندیشمندانه فاطمی به روش زینبی برای بقای انقلاب ضروری است.
مدیرکل ارشاد هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز در همایش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی در حسینیه عاشقان ثارالله گفت: اسلام برخلاف جوامع و تمدن جاهلی كه زنان را حقیر و ضعیف و دون شمرده و آنان را در خدمت ابتذال و فساد گرفته بود، به زنان، شخصیتی باكرامت و مقامی والا بخشید، این مقام و منزلت، توأم با فداكاری و ایثار، در پرتو انقلاب اسلامی تجلی یافت.

وی افزود: زنان به عنوان عناصر عفاف و نجابت، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا كردند، بلكه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: زنان با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره نقش بر آب کردند.

درویش نژاد گفت: هنر انقلاب اسلامی این بود كه زنان جامعه ما را متحول و در مسیر اسلام و ارزش های الهی هدایت كرد .

وی افزود: زنان در انقلاب اسلامی، پیشگام و جلودار نهضت بودند و پیشاپیش مردها در صفوف تظاهرات خیابانی علیه نظام طاغوت حركت می كردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بسیج تفکری معرفت شناسانه و جریانی پویا و رو به جلو توام با معرفت، اندیشه و گفت و گو در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج افزود: بسیج تنها برای شکل گیری و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نبود بلکه آغازی برای نشان دادن راه و روشی در آینده است.

درویش نژاد تصریح کرد: دفاع خوب و شایسته از مبانی ولایت و انقلاب اسلامی، این انقلاب را بیمه می کند اما دفاع بد و نپرداختن به اندیشه و مبانی، نتیجه مطلوبی را به دنبال ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، بقای انقلاب اسلامی را نیازمند تربیت اندیشمندانه فاطمی به روش زینبی دانست و بیان کرد: حضرت زینب(س) فرهنگ عاشورا را بر مبنای عقلانی را پایدار کرد، اگر حضرت زینب(س) به عنوان مروج فرهنگ عاشورا نبود، عاشورایی که ما امروز از آن الهام گرفته ایم به فراموشی سپرده می شد.

 وی از تربیت نسلی بزرگ به عنوان ارتباط انقلاب اسلامی با زن نام برد و عنوان کرد: برای حرکت رو به جلو انقلاب باید به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی پایبند باشیم.

گفتنی است، به مناسبت دهه فجر، سلسله همایش های «نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی» با محوریت واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در ٣٢ نقطه از این استان برگزار می شود که نخستین برنامه آن ١١ بهمن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان در سیریک برگزار شد./851/202/ب1

ارسال نظرات