۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۵۰۰
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

انقلاب اسلامي ثمره مجاهدت و مقاومت ملت ايران بود

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب اسلامي ثمره مجاهدت، مقاومت و پافشاري ملت ايران در برابر ستمگري و خودكامگي رژيم فاسق پهلوي بود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی با تبريك ایام‌الله دهه فجر و فرا رسیدن سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ثمره مقاومت و پايمردي ملت ايران در خروج از ظلم و تباهي و اعتلاي كلمه حق بود.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي مردم را از تاریکی‌های فقر، جهل و فساد نجات داد، به آن‌ها عزت و اعتبار بخشيد و آن‌ها را از ظلمات به نور و روشني هدايت كرد؛ از این رو ما بايد هميشه شکرگزار اين نعمت الهي باشيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي تصريح كرد: انقلاب اسلامي در سايه صبر و شكيبايي ملت ايران و خون شهدا با رهبري امام خميني(ره) به ملت ايران ارزاني شد و ما بايد قدردان شهداي انقلاب و امام راحل باشيم؛ چرا که طبق روايات اسلامی، انقلاب‌هایی پيروز شده و به سرمنزل مقصود می‌رسند كه دو ويژگي شكيبايي و شکر گذاری را با هم داشته باشند.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي دو نعمت الهي انسانيت و اسلام را واضح و آزاد كرد، افزود: در دوران طاغوت انسانيت در جامعه ما به صورت کمرنگ بود؛ اما كسي و حتي شاه مملكت اراده و اختيار انجام كاري را نداشت؛ از این رو باید گفت قبل از انقلاب انسانيت ما هم تحت نفوذ و تأثیر سلطه بيگانگان قرار داشت اما امام خميني(ره) ما را از اين قفس نجات داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اظهار داشت: امام خميني(ره) بعد از پیروزی انقلاب، با اسلام ناب محمدي دومين خدمت را در حق ما انجام داد، اسلامي كه هم ديانت و عبادت و هم سياست را داشته و جامع و استکبارستیز است؛ پس وظیفه‌ داریم قدردان اين انقلاب باشیم و خود را براي نقش‌آفرینی مثبت در حكومت امام زمان(عج) آماده كنيم.

وي با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله 22 بهمن، افزود: مردم بايد اين روزهاي خدا را بازخواني كنند؛ چرا که در اين روزها قدرت و عطوفت خدا برجسته شده و سرنوشت ملت ايران رقم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: می‌توانیم با داشتن دو ويژگي شكر و صبر از اين ايام به نحو احسن بهره برده و با بازخواني شعائر انقلاب براي شناساندن و تبيين انقلاب به نسل‌های آينده تلاش كنيم./9314/202ب2

ارسال نظرات