۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۴۷۵
حجت الاسلام ملک مکان خواستار شد؛

ضرورت تلاش مسؤولان برای اشتغال و ازدواج جوانان به جای ترویج موسیقی

حجت الاسلام ملک مکان گفت: عجیب است که چرا بعضی از مسؤولان از میان ده ها خواسته جوانان فقط نسبت به ترویج موسیقی همت می گمارند.
حجت الاسلام حسین ملک مکان، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب احیای ارزشهای دینی بود.

وی در ادامه افزود: ملّت ایران انقلاب کرد تا با فساد و بی بندباری و هرآنچه سبب ترویج بی عفّتی می شود و با اصل دستورات اسلام منافات دارد، مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام ملک‌مکان اظهار داشت: بسیار مایه تأسّف است که در ایّام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه هایی اجرا می شود که با اهداف انقلاب صد درصد منافات دارد، آن هم در شهری که سومین حرم اهل بیت در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: تأسّف بارتر اینکه در مراسمی که شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام معرفی می شود، برنامه هائی اجرا می شود که هیچ سازگاری با اسلام ندارد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با بیان این‌که ای کاش مسؤولان این تلاش را برای اشتغال و ازدواج جوانان بکار می گرفتند، تصریح کرد: عجیب است که چرا بعضی از مسؤولان از میان دهها خواسته جوانان فقط نسبت به ترویج موسیقی همت می گمارند و از هر فرصتی برای اجرای آن نهایت تلاش خود را می کنند.

وی ادامه داد: اقدام دو تن از نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله دستغیب در مراسمی که همراه با لهو و لعب بود، اقدامی بسیار بجا، لازم و خداپسندانه بود.

حجت‌الاسلام ملک‌مکان تأکید کرد: حرمت شکنی، قداست زدائی و عادی سازی برنامه ای غیر دینی خطر بزرگی است که هویت نظام و انقلاب اسلامی ایران را تهدید می‌کند و اگر بعضی از مسؤولان بخواهند به این روش ناشایست ادامه دهند باید در مقابل شهدا، خانواده شهدا و همه کسانی که برای به ثمر رسیدن این نظام از جان و مال خود گذشتند، پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: آیا جوانان جهان اسلام هدفشان دیدن و شنیدن موسیقی و آواز ساز و دهل است؟ اگر چنین باشد که اینطور برنامه ها در کشورهای دیگر وجود دارد، چه نیازی است که شیراز پایتخت آن باشد؟ آیا بهتر نبود حال که این مراسم در دهه فجر برگزار شد، سرودهای انقلابی را اجرا می کردند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس ابراز کرد: آیا شایسته نبود از جوانان مسلمان و غیور ایرانی که در جهان اسلام در زمینه های حفظ، قرائت قرآن و کسب مقامات علمی جهانی استفاده و به جوانان جهان اسلام معرفی می شدند تا همه بفهمند که در سایه نطام اسلامی ایران جوانان ایرانی توانسته اند در همه زمینه های موفق بوده و خلاقیت خود را نشان دهند.

وی در پایان گفت: چرا از میان این همه موفقیت و تلاش و ابداع و ابتکار جوانان ایرانی فقط باید موسیقی را به سایر جوانان جهان اسلام معرّفی کرد./302/919/ب1

ارسال نظرات