۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۴۴۲
امام جمعه بجنورد:

بالندگي حوزه‌های علميه مديون خون شهدا و علماي انقلابي است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رشد و بالندگی امروز حوزه‌های علمیه مديون خون شهدا و خون دل خوردن‌های علماي انقلابي است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولی ‌فقیه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب مدارس استان، اظهار کرد: امروز دوران بالندگي حوزه‌های علميه بوده و حجت بر طلاب تمام شده است؛ از این‌ رو طلاب بايد با تمام توان براي اعتلاي پرچم اسلام در اقصي نقاط عالم تلاش كنند.

وي افزود: نبايد در عرصه اعتلاي پرچم اسلام در عالم كوتاهي و كاهلي كنيم؛ چرا که كوتاهي كردن در اين عرصه انسان را مديون خون شهدا و خون‌دل خوردن‌های علماي انقلابي حوزه‌های علميه می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین يعقوبي با اشاره به روایت «الایمان نصفان‌، نصفه صبر و نصفه شکر» از رسول گرامی اسلام، ادامه داد: در راستاي اعتلاي اسلام بايد صبور بوده و به خاطر اين موهبت الهي شکرگزار خداوند متعال باشيم؛ چرا که صبر و شكر دو ويژگي است كه بهره‌مندی را به اوج می‌رساند.

وي با اشاره به نقش علما و روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه كرد: قدر انقلاب را انسان‌های صبور و شكور می‌دانند و طلاب هم بايد شاكر نعمت خدا باشند كه ما را در عالم طلبگي پذيرفت و راه‌های ورود به معارف اسلام را به ما نشان داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین يعقوبي تصريح كرد: كسي كه طعم دینداری همراه با بصيرت را بچشد، از اين سير علمي و اخلاقي خسته نمی‌شود و در مباحثه هم درس را می‌فهمد و هم تمرين می‌کند؛ به‌ گونه‌ای كه در كسب علم و دانش حريص بوده و از هيچ تلاشي چشم‌پوشی نمی‌کند.

وي اضافه كرد: در اين شرايط طلبه قدرت تفهيم مطالب را كسب كرده با استادي تمام مطالب را تفهيم می‌کند و خود را براي كارهاي سنگین‌تری نظير مبارزه با بدعت‌ها آماده می‌کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بنا به فرموده شيخ طوسي بستر علم و تقوا پاكي است که اگر اين دو با هم رفاقت كنند ثمرات مفيد دارند و اگر با هم نباشند شايد مضراتي را به دنبال داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب، خاطرنشان كرد: ذخيره علمي و ارزشي خود را تقويت كنيد تا بتوانید در عرصه فرهنگي سرمایه‌گذاری قوي داشته باشيد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین يعقوبي با بيان اينكه وقتي قوم کوچک هستيد براي بزرگ شدن خودتان تلاش كنيد، افزود: با توجه به اينكه حفظ قرآن و احاديث در دوران نوجواني و جواني غنيمت است، در اين راستا طلاب بايد در كسب علم و علم‌اندوزی مصر بوده و حتي به ادبيات فارسی اعم از شعر و نثر توجه كرده و مروري داشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات