۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۹۴۳۶
سردار جعفری مطرح کرد؛

ضرورت انتقال معارف اسلامی و انقلابی دفاع مقدس

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یادآوری دغدغه رهبری درباره انتقال معارف اسلامی و انقلابی دفاع مقدس و انتشار آن امری مهم است که تعداد محدودی از هنرمندان این جهاد بزرگ را آغاز کرده اند.
سردار جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب هایی با موضوع شهدای همدان، اظهار داشت: دهه فجر را بر شما تبریک عرض کرده و به سرداران و شهدای استان همدان درود می فرستم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به عرصه فرهنگ در جامعه، اظهار داشت: در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب هر چه می گذرد ابعاد بیشتری از انقلاب روشن می شود و بر مجد و عظمت انقلاب افزوده می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوست و دشمن بر این عظمت اقرار می کنند و به ویژه در سال های اخیر که دشمنان نیز آشکارا به این مجد و اقتدار اقرار می کنند و توصیه می کنند به دولتمردان آمریکایی؛ که تهدید علیه ایران مضر است.

وی افزود: صاحب نظران آمریکایی گقته اند که تقابل با ایران خطرات قابل توجهی به دنبال دارد و تحلیلگری دیگر گفته است که آمریکا در حال محو شدن است و دیگری گفته است که آمریکا باید به خانه برگشته و ایده غیرمعقول ابرقدرت بودن را فراموش کنند.

جعفری گفت: توجه به این جملات نشان می دهد که در آستانه 22 بهمن این از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که این چنین دشمنان و بیگانگان بر مجد و عظمت انقلاب اقرار می کند.

وی ابراز داشت: یک سؤال اساسی در این زمینه وجود دارد که علل اصلی مجد انقلاب در کجا است و نخستین مسأله ماهیت اسلامی بودن انقلاب اسلامی است و ماهیت واقعی آن به جایگاه ولایت فقیه برمی گردد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم عامل مجد انقلاب اسلامی دفاع مقدس است و هشت سال جنگ ما موتور انقلاب اسلامی است که در واقع بخش عظیمی از این پایداری انقلاب اسلامی و نهضت بیداری اسلامی، دفاع مقدس است.

وی افزود: دلیل مقدس بودن جنگ تحمیلی در کشور این است که جنبه معنوی دفاع مقدس بر دیگر ابعاد غلبه داشت و ایران در حالی با دشمنان نبرد می کرد که در بسیاری از ابعاد مورد تحریم بود.

جعفری ابراز داشت: علت پیروزی ما در جنگ حضور گسترده مؤمنان انقلابی ایران اسلامی بود و اگر این حضور نبود امروز سرنوست دوران دفاع مقدس مشخص نبود که به کجا کشیده می شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تبیین دفاع مقدس می فرماید که ما هنوز بعد از گذشت سال ها ابعاد مختلف این جنگ را نتوانستیم برای مردم تشریح کنیم و باید دید به جز تعداد محدودی نویسنده انقلابی برای دفاع مقدس قلم می زنند؛ بقیه در راستای این هدف بسیج نمی شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب گفت: باید فرهنگ جهاد و مقاومت در جامعه نهادینه شود و باید دانست که دوران دفاع مقدس از فراز و نشیب های فراوانی برخوردار بود و مشکلات فراوانی برای رزمندگان در جبهه خودنمایی می کنند.

وی گفت: وحدت، مدیریت و حضور بدون مانع نیروهای مردمی در جبهه با مدیریت و فرماندهی دفاع مقدس سبب شد دشمن از جایگاه خود عقب نشینی کند.

جعفری گفت: عملیات های سال های آخر جنگ در تاریخ 200 ساله جهان بی نظیر بوده است و رهبری فرمودند که هر کس کربلای پنج را فراموش کند روحیه انقلابی ندارد.

وی افزود: کربلای 5 سرنوشت جنگ را مشخص کرد و باید بیش از مسائل تخصصی جنگ به مسائل معنوی پرداخت و این امر سبب نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب با وجود همه مشکلات طوفنده و با وقار به سمت جلو حرکت می کند و همدلی همه مسؤولان سبب سرعت بیشتر انقلاب خواهد شد.

وی در پایان گفت: یادآوری دغدغه رهبری درباره انتقال معارف اسلامی و انقلابی دفاع مقدس و انتشار آن امری مهم است که تعداد محدودی از هنرمندان این جهاد بزرگ را آغاز کرده اند./979/202/ب2

ارسال نظرات