۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۴۲۶
آیت الله مکارم شیرازی:

راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به تهدیدهای آمریکاست

حضرت آیت الله مکارم از همگان برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: امسال راهپیمایی باید پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر از همیشه باشد و همه باید حق آن را ادا کنند.
جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام گفت: حضرت فرمودند بوی بهشت از 500 سال راه به مشام می رسد، کسی که دنیا را با عمل آخرتی طلب کند بوی بهشت را متوجه نمی شود.

وی افزود: کسانی هستند که اهداف مادی دارند؛ اما زیر چتر هدف دینی می آیند و کار مادی خود را انجام می دهند، می خواهند کار خلاف کند جمعیت خیریه تشکیل می دهند، چقدر صندوق های خیریه به نام اهل بیت(ع) تأسیس شده و حداقل کار برخی از آن ها درست نبوده است، کسانی حسینیه و مسجد می سازند تا روزی برای انتخابات استفاده کنند، کارهای دینی را وسیله ای برای اهداف مادی قرار می دهند؛ این ها ضربه به مبانی دینی می زنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وقتی زیر پرچم دین طلب دنیای ناسالم کنند مردم بدبین به کار خیر و دین می شوند، اظهار داشت: متأسفانه این کارها امروز وجود دارد، در جمهوری اسلامی که نام اسلام دارد و باید از موازین اسلامی استفاده کرد این رقم سوء استفاده ها بیشتر شده است، همه باید بیدار شویم و بدانیم این کارها ضربه به مقدسات می زند.

وی با اشاره به آغاز ایام فاطمیه ادامه داد: فاطمیه را باید خیلی با شکوه و با عظمت برگزار انجام داد اما نباید کاری کرد که ایجاد اختلاف بین مسلمین شود آن هم در زمانی که دشمن خط و نشان برای همه کشیده است، این که 7 کشور اسلامی را تحت فشار قرار داده اند شیعه و سنی ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نباید در ایام فاطمیه کارهای تحریک آمیز انجام داد، ابراز داشت: باید مسائل را بدون مباحث تحریک آمیز تبیین کرد، مگر نمی شود انسان فضایل را بگوید و هیچ لطمه ای به وحدت مسلمین نزند، امیدوارم که افراد توجه کنند در شرایطی که انسجام مسلمانان در برابر دشمن لازم است، این انسجام را برهم نزنند.

وی با گرامیداشت 22 بهمن ماه روز پیروزی انقلاب، از همگان برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز دعوت و عنوان کرد: امسال باید این راهپیمایی پرشکوه تر و پرخروش تر از همیشه باشد، دلیل این است که دشمن پی در پی تهدید می کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان تهدید می کنند تا ببینند در مردم ما چه اثری می گذارد، اگر دید مردم در اثر این تهدیدها نسبت به نظام سست شدند می گوید نقطه ضعف همین جا است و تهدیدها بیشتر می کنند و فشار بیشتر می آورند.

وی اضافه کرد: اما اگر دیدند تهدیدها و فشارها نتیجه معکوس می دهد و مردم پرخروش تر و منسجم تر شدند می فهمند که راه اشتباهی رفتند و تهدید و فشار بر این جمعیت نتیجه معکوس دارد؛ این مسأله مهمی است که ما امسال با آن روبه رو هستیم و همه باید حق آن را ادا کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ما روز به روز نسبت به دموکراسی غربی بدبین تر می شویم، به انتخابات اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: در این یک سال ایام تبلیغات آن ها بود چه نسبت هایی که به یکدیگر ندادند، این دوره مملو از فحش و نسبت های ناروا بود و هرچه می شد گفتند؛ هیچگونه ادبیان اخلاقی در آن نبود.

وی افزود: محصول این انتخابات آدمی غیر مدبر و غیر مدیر شد، یعنی در میان این جمعیت کس دیگری پیدا نمی شد؟ نتیجه بی تدبیری این است که در ابتدای کار با همه یعنی اروپایی ها، مسلمانان، چین و حتی ملت خود در افتاده است؛ آیا تدبیر و مدیریت یک مملکت بزرگ که ادعا می کند قدرتمندترین کشور دنیا محسوب می شود این است؟ غیر از این کسی نداشتند مدیر شود؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: آیا مملکت را می توان دست کسی داد که این نمونه مدیریت آن است و ابتدای کار همه را حتی ملت خود را به هم می ریزد، کار به جایی می رسد که یک بچه 5 ساله را در فرودگاه دستبند می زنند، در کجای دنیا چنین مسأله وفشاری وجود دارد؛ این محصول دموکراسی غربی است.

وی ادامه داد: امیدواریم ما در دموکراسی خود دنباله روی از غربی ها نکنیم، در انتخابات نسبت به یکدیگر تهمت نزنیم، دروغ نگوییم و وعده های بی جا ندهیم، افرادی که انتخاب می کنیم باید بر موازین مدیر، مدبر، با ایمان، فهمیده و سنجیده باشند نه این که چون عضو حزب و جمعیت ما هستند انتخاب شوند، نباید دنباله رو غرب بود، برنامه غرب محصولش همین است که می بینیم، معلوم نیست این آقا تا آخر کار چه دست گلی به آب دهد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات