۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۴۲۰
آیت الله سبحانی تأکید کرد؛

ضرورت بزرگداشت یوم الله 22 بهمن

حضرت ‌آیت الله سبحانی با اشاره بر ضرورت بزرگداشت یوم الله 22 بهمن، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جمعه تاکید کرد.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت و خدمات حضرت زهرا(س) به اسلام و تشیع، گفت: حضرت پس از پیامبر دو کار مهم برای اسلام و تشیع کردند.

وی افزود: نخستین کار خطبه ای است که ایشان از خود به یادگار گذاشتند، توحیدی که در خطبه ایشان وجود دارد با توحید نهج البلاغه فرق نمی کند و یکی است، بانویی که درس نخوانده و مکتب نرفته توحیدی می گوید که در سطح توحید نهج البلاغه باشد و هنوز فهم فلاسفه به آنجا نرسیده است و این نشانه عصمت و اعجاز ایشان است.

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که کار مهم دوم حضرت زهرا(س) تثبیت تشیع است، اظهار داشت: بعد از اجتماعی که در سقیفه کردند کم کم نص پیامبر اسلام فراموش می شد، کم کم نوع مهاجر و انصار زیر همان پرچم رفتند و مسأله تشیع که باید امام منصوب از جانب خدا و پیامبر باشد بسیار کمرنگ شده بود.

وی ادامه داد: پیامبر فرمودند اگر کسی بمیرد و بیعت امامی بر او نباشد به مرگ جاهلی مرده است، حضرت زهرا(س) تا روز شهادت با کسی بیعت نکرد؛ آیا نغوذ بالله حضرت می تواند مصداق این حدیث باشد یا این که آن طرف امام حق نبوده است، امر دایر است که نعوذ بالله بگوییم که حضرت داخل این حدیث هستند یا بگوییم که عمل ایشان صحیح بوده و با امام واقعی بیعت کرده بود اما با امامی که در سقیفه درست کردند و امام به حق نبود بیعت نکرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر حضرت زهرا(س) بیعت نکرد چون آن امام حق نبود، ابراز داشت: ایشان از این طریق تشیع را تثبیت کرد، امیرمؤمنان محذور داشتند که واقعیات را بگویند اما حضرت زهرا(س) محذور نداشتند و با این عمل آن خلافت را رسمی نشناختند؛ تثبیت تشیع بعد از پیامبر اکرم(ص) با عمل حضرت زهرا(س) صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: 22 بهمن سرآغاز حکومت اسلامی است و روز محترمی به شمار می رود، 22 بهمن روزی است که همه باید احترام کنیم و از خدا بخواهیم ما را خدمتگزار حکومت اسلامی قرار دهد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات