۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۹۴۱۸
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

دين اسلام ناب، دين سياست است

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي دين اسلام ناب را دين سياست دانست و با تأكيد بر اينكه هيچگاه دين از سياست جدا نيست و نخواهد بود، گفت: اينكه برخي افراد اسلام را تنها منحصر به نماز و روزه مي دانند و نسبت به سياست بي تفاوت هستند تأسف آور است.
كبري خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، کبري خزعلي سه شنبه شب در همايش نقش زنان در پيشبرد انقلاب اسلامي كه در سالن شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان برگزار شد، گفت: ملت مسلمان و قهرمان ايران اسلامي با تأسي از سيره نبوي و ائمه اطهار(ع) و تبعيت از نائب امام زمان(عج)، حضرت آبت الله خامنه اي بايد پرچم انقلاب اسلامي به امام عصر(عج) برسانيم.   

وي افزود: تمام فتنه هايي را كه در طي مدت 38 سال از عمر انقلاب اسلامي ايران پشت سر گذاشته ايم، حمايت از رهبري و امام زمان(عج) و امر به معروف و نهي از منكر از جمله مسؤوليت هايي بوده كه زنان عهده دار آن بوده اند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با اشاره به اينكه تحريف دين از صدر زمان تا به امروز ادامه داشته است، عنوان كرد: ملت مسلمان ايران و مسلمانان جهان امروز امانتدار عاشورا و مكتب كربلا هستند و پرچم اسلام را بايد سرافرازانه و پيروزمندانه در سراسر جهان برافراشته نگه داريم.

خزعلي با تأكيد بر داشتن بصيرت و آگاهي همه آحاد جامعه، گفت: بصيرت تنها سلاح كاربردي  و مؤثر براي مبارزه با دشمن و شياطين است و در اين راه بايد از اهل بيت(ع) و ولايت تبعيت كنيم.

وي دين اسلام ناب را دين سياست دانست و با تأكيد بر اينكه هيچگاه دين از سياست جدا نيست و نخواهد بود، از اينكه برخي افراد اسلام را تنها منحصر به نماز و روزه و مسجد مي دانند و نسبت به سياست بي تفاوت هستند اظهار تأسف كرد و بیان: فتنه هاي عظيمي در راه است كه براي مقابله با آن نياز به داشتن بصيرت و آگاهي و بينش سياسي است.  

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: فتنه گراني كه در فتنه سال 88 مخالفت با نظام شعار آنها بود، زماني كه قرآن و مسجد را آتش زدند و به عزادران حسيني حمله ور شدند نشان دادند با اصل انقلاب مشكل دارند و امروز برخي از آنها به پست هاي كليدي كشور رخنه و نفوذ كرده اند.

خزعلي فرو پاشي جمهوري اسلامي ايران را از مهمترين اهداف فتنه گران در سال 88 عنوان كرد و اظهار داشت: نمي توان شمشير را به دست دشمنان اسلام داد تا از آن براي مبارزه با امام زمان(عج) استفاده كنند بلكه بايد با برگزاري چنين همايش هايي، آنها را رسوا كرد و فتنه دشمنان را خنثي كرد.   

وي يكي از تهديدات امروز را نفوذ دشمن آن هم نفوذ به حوزه علمي و فرهنگي كشور دانست و افزود: بحث توسعه پايدار مسأله اي است كه از زمان مقاومت امام راحل در مقايل رژيم ستمشاهي با عنوان جهاني سازي مطرح شد كه سياست و جامه بايد از دين جدا باشند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با انتقاد از استفاده از الگوهاي غربي در كشور، يادآور شد: امروز دشمن به اين نتيجه رسيده كه از راه جنگ سخت و تحريم و مشكلات اقتصادي به نتيجه نخواهد رسيد، بنابراين براي رسيدن اهداف خود به دنبال انحراف افكار جوانان از راه حجاب و برابري زن و مرد است.

خزعلي در ادامه با اشاره به اينكه در كشور اسلامي نبايد حكومت سكولار اجرا شود، گفت: جهان اسلام امروز ايران اسلامي را الگوي خود قرار داده است و ما نيز بايد مراقب باشيم و اجازه ندهيم دشمن براي تخريب مسلمانان از ما استفاده كند./1307/202/ب2

ارسال نظرات