۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۳۶۸
آیت الله دری نجف آبادی:

دهه فجر فرصت یادآوری رشادت های شهدا به نسل جوان است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای یادآوری رشادت های شهدا انقلاب و امام شهدا به نسل جوان است، گفت: آشنا کردن نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب و امام راحل به عنوان یکی از وظایف مهم مسؤولان مطرح است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز همزمان با ایام الله دهه فجر در نشست با دانش آموزان و مسؤولان آموزش و پرورش استان مرکزی در مدرسه حکمت اراک، بیان کرد: امروز باید برای جوانان ایران اسلامی باید نقشه راه کمال و سعادت را ترسیم کنیم.

آشنا کردن نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب و امام راحل

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای یادآوری رشادت های شهدا انقلاب و امام شهدا به نسل جوان است، گفت: آشنا کردن نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) به عنوان یکی از وظایف مهم مسؤولان مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه هدایت جوانان به راه و مسیر پسندیده و اصلح می تواند نقشه های شوم و توطئه های دشمنان را خنثی کند، اظهار داشت: جوانان و نسل جدید انقلاب باید با الگو گیری از شهدای انقلاب با تحصیل علم و دانش راه امام خمینی(ره) را ادامه دهند و برای سپردن انقلاب به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) تلاش کنند.

دهه مبارک فجر نماد اثبات اقتدار ایران اسلامی در جهان است

امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز مردم و مسؤولان باید از فرصت با ارزش دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مسیر تشریح ارزش های نظام و انقلاب اسلامی بهره مند شوند، ابراز داشت: دهه مبارک فجر نماد اثبات اقتدار ایران اسلامی در جهان است و باید از این فرصت ارزنده در مسیر  بازگو کردن دستاوردها انقلاب استفاده کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در سخت ترین شرایط با پشتیبانی مردم توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و تحول جدیدی در کشور و جهان ایجاد کند، بیان کرد: امروز امام خمینی(ره) در بین ما نیست ورهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین و نائب بر حق امام با قدرت و اقتدار کشتی انقلاب را به سمت پیروزی و پیشرفت هدایت می کند.

افزایش 93 درصدی نرخ با سوادی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه افزایش 93 درصدی نرخ با سوادی در کشور از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه رشد علمی در کشور دانست و ابراز کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ باسوادی با وجود جمعیت 35 میلیون نفری کشور، حدود 47 درصد بود و 53 درصد افراد در نقاط مختلف ایران از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم بودند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز در کشور با وجود 80 میلیون نفر جمعیت نرخ با سوادی در کشور به بیش از 93 درصد افزایش یافته است، افزود: اکنون شاهدیم تنها هفت در صد از افراد کشور جامعه کم سواد هستند که با سعی و تلاش آموزش و پرورش این رقم در حال کاهش است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به نرخ مرگ و میر در کودکان، بیان کرد: نرخ مرگ و میر کودکان تا قبل از انقلاب اسلامی بیش از پنج درصد بود و کشور از نظر تامین پزشک متخصص و فوق تخصص با کمبودها و مشکل هایی مواجه بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور پزشکان متخصص، فوق تخصص و مراکز پیشرفته پزشکی در نقاط محروم کشور نیز هستیم.

به گزارش رسا، 230 هزار دانش آموز و 16 هزار نفر معلم در 15 منطقه و شهرستان استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند./202/842/ب1

ارسال نظرات