۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۳۵۷
دبير مجمع علماي خراسان شمالي:

روحانيان سد نفوذناپذير در مقابل سلطه گران هستند

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: روحانيان در تمام مراحل انقلاب با همبستگي و بسيج نيروهاي انقلابي همچون سدي نفوذناپذير در مقابل رژيم منحوس پهلوي ايستادگي كرده و پس از انقلاب هم برای اعتلای نظام اسلامی زحمات فراوانی کشیده‌اند.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قديمي، دبير مجمع علماي خراسان شمالي، عصر امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با گراميداشت ايام دهه فجر و در پیش بودن سی و هشتمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با اشاره به نقش مؤثر علما و روحانيان در پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن، اظهار داشت: روحانيان با انتقال و تشريح ارزش‌های ديني و اسلامي نقش محوري و بنيادي در به ثمر رسيدن انقلاب داشتند.

وي افزود: روحانيان در تمام مراحل انقلاب با همبستگي و بسيج نيروهاي انقلابي همچون سدي نفوذناپذير در مقابل رژيم منحوس پهلوي ايستادگي كرده و از طريق اطلاع‌رسانی و آگاه كردن مردم نقش مؤثري در تداوم انقلاب ايفا كردند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانيان با توجه به جايگاهي كه در بين مردم دارند نقش مؤثري در ساماندهي و بسيج نيروهاي انقلابي و پيروزي انقلاب اسلامي داشته‌اند.

حجت‌الاسلام قديمي اضافه كرد: با توجه به اينكه در آن دوران وسایل ارتباط جمعي كم بود، روحانيان به‌ واسطه ابزارهايي كه در اختيار داشتند، با استفاده از منابر عزاداري و مراسم مذهبي نظير ايام فاطميه، ايام محرم و اعياد مذهبي، بین افراد انقلابي براي تجمع و يا اقدام مشترك ارتباط برقرار می‌کردند.

وي ادامه داد: پيش از انقلاب اسلامي به دلیل آنکه امام خميني (ره) به‌عنوان رهبر و پيشواي مردم برای هدايت انقلاب، در خارج از مرزهاي سياسي كشور در تبعيد بود روحانيان از عوامل اصلي پیام‌رسانی به شمار می‌رفتند.

حجت‌الاسلام قديمي خاطرنشان كرد: روحانيان با استفاده از فرصت منابر و مساجد پیام‌ها و رهنمودهاي امام راحل را به مردم در نقاط گوناگون و دورافتاده كشور منتقل كرده و از طرف ديگر امام خميني (ره) را از ميزان منابع و حمایت‌های مردمي آگاه می‌کردند.

مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با تأكيد بر اينكه روحانيان از بطن جامعه برخاسته‌اند، تصريح كرد: علما و روحانيان در تمام مراحل انقلاب ارزش‌ها و هنجارها را به جامعه تزريق كرده و همچون سدي نفوذناپذیر در مقابل سلطه گران مقاومت كردند تا انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد.

وي يادآور شد: مقاومت و ايستادگي ملت ايران و روحانيان با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) به ثمر رسيد و ضربه اساسي بر پيكر استعمار وارد آمد و هيبت پوشالي مستكبران فرو ريخت.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و با اعتلاي كلمه حق و رهايي مستضعفان از يوغ بردگي و بندگي، لبخند امنيت و اميد بر لب‌های مستضعفان جهان شكوفا شد.

حجت‌الاسلام قديمي اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي روحانيان به رسالت الهي خود ادامه داده با قانونمند ساختن نهادها و مؤسسات جديد بر اساس اهداف انقلاب و دين مبين اسلام، به تحكيم و تثبيت اهداف انقلاب پرداختند؛ به‌گونه‌ای كه از سوءاستفاده و هرج‌ومرج عده‌ای كه از فرصت انقلاب براي منافع شخصي خود بهره می‌بردند، جلوگيري كردند.

وی گفت: روحانيان در تمام مراحل انقلاب با همبستگي و بسيج نيروهاي انقلابي همچون سدي نفوذناپذير در مقابل رژيم منحوس پهلوي ايستادگي كرده و پس از انقلاب هم برای اعتلای نظام اسلامی زحمات فراوانی کشیده‌اند./202/9314/ب1

ارسال نظرات