۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۳۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

ترس از خدا دنیا را آباد می کند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ترس از خدا سبب آبادی دنیا می شود، گفت: علت عصیانگری انسان امروزی غفلت از یاد خداوند است.
کعبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ترس از خدا دنیا را آباد می کند، گفت: علت عصیانی انسان امروزی فراموش کردن یاد و نام خداوند است.

وی افزود: اگر انسان همواره به یاد خداوند باشد و بداند که خدایی وجود دارد که ناظر بر اوست هرگز به خود اجازه عصیان نمی دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: علت اینکه شیطان دچار عصیان شد و از درگاه خداوند رانده شد این بود که دچار غفلت شد و عظمت و بزرگی خداوند را از یاد برد؛ زیرا اگر یاد و نام خداوند را به خاطر می آورد به علت احترام به ذات اقدس الهی به طور یقین به انسان سجده می کرد.

خانم همتی ادامه داد: راهبرد شیطان برای دعوت انسان به معصیت، غفلت از یاد خدا است و زمانی که انسان دچار غفلت شده، شیطان از این غفلت استفاده کرده و او را در منجلاب گناه فرو می برد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غفلت آغاز انحراف انسان است، گفت: انسان باید از غفلت دوری کند و پرهیز از غفلت به وسلیه زنده نگه داشتن نام و یاد خدا در دل انسان ممکن می شود.

خانم همتی با اشاره به اینکه نماز یکی از روش هایی است که نام یاد خدا را در دل انسان زنده می کند، گفت: برای همین است که انسان به نماز امر شده؛ زیرا نماز زنگار غفلت را از دل انسان پاک کرده و با یادآوری یاد خدا موجب خشوع انسان در برابر خداوند می شود و این همان تعبیری است که بیان می کند که ترس از خدا موجب آباد شدن دنیا می شود.

وی افزود: ائمه(ع) در زندگی خود همواره به شکلی رفتار می کردند که مردم از رفتار آنها متوجه یاد و نام خداوند شوند و با وجود این که هیچ گناهی نداشتند همیشه تضرع کنان به درگاه خداوند عذر تقصیر خواسته و به بندگان یادآوری می کردند که تمامی انسان ها در برابر عظمت ذات خداوند ناچیز هستند و تنها وسیله برای نجات از گمراهی و خطر انحراف توسل به ذات خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مؤمن با رفتار خود یاد و نام خدا را در جامعه زنده می کند و تا زمانی که نام و یاد خدا در میان یک امت زنده باشد هرگز آن امت دچار خطر سقوط و تباهی نخواهد شد./968/پ202/ی

ارسال نظرات