۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۳۴۱
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

سکوت بهترین روش برخورد با افراد مجادله گر

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه بحث و جدل، بدخلقی، معصیت و حرمت شکنی مانع ورود انسان به بهشت می شود، گفت: سکوت بهترین روش برای برخورد با افراد مجادله گر است.
حلم و سکوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری، استاد حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه طبق روایتی از رسول اکرم(ص) بعضی از اعمال هستند که مانع ورود انسان به بهشت می شوند، گفت: یکی از این اعمال بحث و جدل و مجادله با دیگران است.

وی افزود: بحث و جدل در همه موارد به خصوص در زندگی زناشویی و با همسر کاری پسندیده نیست؛ زیرا مجادله حرمت ها را شکسته و آتش کینه را در درون انسان شعله ور می کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهترین کار برای مقابله با انسان های مجادله گر سکوت است و مؤمن در مقابل انسان مجادله گر سکوت کرده و حتی در صورتی که حق با او باشد سعی می کند که به بحث و جدل خاتمه دهد.

خانم مظفری ادامه داد: البته سکوت در مقابله با فرد مجادله گر به معنای پذیرش حرف او نیست بلکه مؤمن بعد از آرام شدن طرف مقابل او را متوجه اشتباهش کرده و اشتباهاتش را با خونسردی و مهربانی به او گوشزد می کند.

وی افزود: بداخلاقی و بد دهنی نیز از دیگر موانع بهشتی شدن انسان است به همین دلیل اگر انسان در زندگی صبور و بردبار باشد و خوش اخلاقی پیشه کند بنابر روایتی از حضرت رسول(ص) از هر دری که بخواهد خداوند او را وارد بهشت می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان باید به زندگی خود رنگ خدایی زده و همواره ادب حضور در محضر خدا را داشته باشد، گفت: ادب بندگی انسان را به عالی ترین مقام در زندگی می رساند.

خانم مظفری با تأکید بر اینکه  ادب حضور موجب می شود که انسان رفتار خود را بر معیار حق تنظیم کند، یادآور شد: علت بسیاری از مشکلات امروزی این است که انسان ادب حضور و بندگی را در پیشگاه خداوند فراموش کرده و چون خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود نمی بیند هر گناهی را مرتکب شده و بنابر میل و خواست خود رفتار می کند.

وی افزود: ادب بندگی سبب می شود که انسان در پیشگاه خداوند مرتکب گناه و اشتباه نشده و سعی کند همواره بر مدار حق و حقیقت رفتار کند و این همان هدفی است که انبیاء برای آن مبعوث شده بودند تا به انسان یادآروی کند که عالم محضر خداوند است و انسان نباید در محضر خدا معصیت کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات