۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۷۹۳۲۳
آیت‌الله ایمانی:

برخی انتظار دارند شیراز به زمان جشن فرهنگ و هنر برگردد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: چرا برخی هنوز انتظار دارند شیراز برگردد به جشن فرهنگ و هنر و چرا برخی از مسؤولان هنوز در آن حال و هوا کار می‌کنند.
آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله ایمانی در جلسه رسیدگی به وضعیت ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع) که با حضور تولیت حرم، شهردار و رییس شورای شهر شیراز و مدیر کل صداوسیمای استان، عصر امروز در محل نهاد نماینده ولی‌فقیه برگزار شد گفت: سوابقی که شهر شیراز در اسلام داشته، بی‌نظیر است.

وی افزود: عنوان حرم سوم اهل‌بیت(ع) که رهبر معظم انقلاب به شیراز ارزانی داشتند، مطلب عادی و طبیعی نبود و نکته‌ای بسیار سنگین و مهم و دوایِ دردِ این شهر بود که رهبری روی آن انگشت گذاشتند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری قبل از گفتن این جمله درباره گذشته شیراز فرمودند «در دوران طاغوت یک لبه قیچی توده‌ای‌ها بودند که اعتقادات مردم را هدف گرفته بودند و یک لبه تساهل و تسامح بود که اخلاقیات را هدف گرفته بود. این دو لبه به عنوان یک قیچی اعتقادات و عمل مردم را قیچی می‌کردند. این برنامه را طاغوت با حساب و کتاب برای شیراز طراحی کرده بود.»

وی ادامه داد: بعد ایشان می‌فرمایند که «شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) است»، در واقع می‌فرمایند دوای آن درد، توسعه سومین حرم اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به تاریخچه مذهبی شیراز خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان ما در این قضایا به عمق قضیه توجه پیدا نکرده‌اند و خیال می‌کنند به خاطر این گنبدها گفته‌اند حرم سوم است درحالی که این عقبه تاریخی دارد و بدون عقبه تاریخی این عنوان نابود می‌شود.

وی یادآور شد: حرم بودن و پاک بودن و شیعی و اسلامی بودن شیراز عقبه تاریخی داشته است و رهبر معظم انقلاب به همین خاطر فرمودند حرم باید کانون توجه باشد.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از همه بودجه‌ها باید صرف حرم سوم شود یعنی بودجه استانی و ملی، بودجه نفت، دارایی، شهرداری و همه بودجه‌ها باید برای توسعه حرم سوم اهل‌بیت(ع) هزینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر مقلدیم این حکم مرجع تقلیدمان است و اگر مجتهدیم، باید ثابت کنیم این حکم اشتباه است.

وی ابراز کرد: چرا برخی هنوز انتظار دارند شیراز برگردد به جشن فرهنگ و هنر؟ چرا برخی از مسؤولان هنوز در آن حال و هوا کار می‌کنند؟ آیا این برای شهری با آن سابقه تاریخی و مذهبی شرم‌آور نیست که دخترها و پسرها روی سِن این اشعار را بخوانند و دو وزیر و یک معاون وزیر و یک معاون رییس‌جمهور هم نشسته باشند؟

آيت‌الله ایمانی ادامه داد: چرا این کارها دارد انجام می‌شود؟ چرا گروه رستاک با آن موسیقی مبتذل در شیراز اجرا می‌کند؟ چون حرم سوم به عنوان یک گفتمان مطرح نشده است.

وی اظهار کرد: اگر حرم سوم اهل‌بیت بودن به گفتمان تبدیل شده بود، مثل مشهد رئیس‌جمهور هم می‌گفت با بقیه شهرها متفاوت است و موسیقی در آنجا نباشد، گفتمان حاکم این است که کنار قبر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) این کارها نباید باشد اما در شیراز این‌طور نیست.

آیت الله ایمانی یکی از راه‌های گفتمان سازی را مسائل فیزیکی و تسهیل در رفت و آمد و سکونت زوار دانست و ادامه داد: یکی از راه‌های دیگر مسائل فرهنگی است. از جمله کارهای لازم این است که صداوسیما آستین بالا بزند و فیلم‌های کوتاه و سریال برای حضرت احمد بن موسی(ع) بسازد.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: اگر جایی باید پولی هزینه شود که آثارش الی‌الابد برای مردم شهر بماند، خدمت به اهل‌بیت(ع) و این خانواده است، اگر دنیا و آخرت را می‌خواهید درِ خانه حضرت شاه‌چراغ و سید میر محمد(ع) است، هزینه سریال برآورد شود و شورای شهر بخشی از هزینه سریال را تأمین نماید.

وی با بیان اینکه مردم شیراز از سال 18 هجری قمری مسلمان شده‌اند تصریح کرد: شیراز اولین شهری است که عید غدیر و روز عاشورا را در جهان اسلام تعطیل کرده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدمت 700 ساله حوزه علمیه در شیراز تصریح کرد: امروز دست‌های مرئی و نامرئی به کار افتاده که شیراز را به همان شکلی که طاغوت مایل بوده معرفی کنند و این ظلم مضاعفی به شهر شیراز است.

وی در پایان گفت: اگر کسی به شیراز علاقه‌مند‌است و به آینده شیراز دل‌سپرده، در هر پست و موقعیتی که هست باید با این تفکر مقابله کند، این کار، وظیفه همه هست و هر کس در جایگاه و موقعیت خود باید این فضا را بشکند./202/919/ب1

ارسال نظرات