۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۲۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

ظلم، عمر انسان را تباه می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ظلم عمر انسان را تباه می‌کند، گفت: زشت‌ترین ظلم، ظلم به انسان ضعیف و بی دفاع است.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، سه شنبه 19 بهمن در جلسه درس اخلاق که به همت موسسه منتظران منجی(عج) در حسینیه اثنی عشری برگزار شد، اظهار داشت: زشت‌ترین ظلم، ظلم به انسان ضعیف است.

وی در تبیین این که مصیبت‌ها در بین انسانها به تساوی تقسیم شده، گفت: سهم همه انسانها از مصائب به یک میزان است اما گذراندن این مصائب ممکن است در دنیا و یا در آخرت صورت بپذیرد.

شجاعی مصائب را عاملی برای پاک شدن انسان از گناه دانست و ابراز کرد:  مصائب زمینه رشد و کسب معارف الهی را برای انسان فراهم می‌آورد تا بالاترین مقام را کسب کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسماء الهی در وجود انسان با صبر بر مصیبت نهادینه می‌شود، گفت: قرار گرفتن انسان در عالم دنیا برای رسیدن به کمال، لطف الهی است انسان با تحمل سختی‌ها حرکت به سوی قرب الهی و حیات جاودان دارد.

وی افزود: مصائب کفاره گناه بوده و مقام اخروی انسان را افزایش می‌دهد، مصیبت نه تنها ضرر ندارد بلکه سراسر منفعت است.

استاد دانشگاه درباره ظلم به مظلوم، گفت: مظلوم با آگاهی ظلم ظالم را تحمل می‌کند و این زشت‌ترین ظلم به انسان مظلوم است.

شجاعی درباره اینکه محبت زیادی فرزند را ظالم می‎کند، عنوان کرد: چنین والدینی در محضر خداوند ملعون هستند، سوء استفاده از محبت دیگران انسان را به هلاکت می‌کشاند امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می‌کند بارالها؛ کاری کن که من از والدینم همانند یک پادشاه ظالم بترسم؛ ظلم عمر انسان را تباه می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان ادامه داد: ظلم مانع شادابی انسان بوده و عقوبت آن سریع‌تر از سایر گناهان دامن ظالم را می‌گیرد./202/813/ب1

ارسال نظرات