۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۲۷۵
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف اردبیل:

علما و روحانیان نقش کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به نقش کلیدی علما و روحانیان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آگاهی بخشی و ایجاد بصیرت علما و روحانیان عامل انسجام و اتحاد ملت ایران اسلامی در مقابل ظلم و جور رژیم طاغوت شد.
سومین نشست کتابخوان تخصصی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام احمد علی نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در ویژه برنامه جشن انقلاب که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد، خاطرنشان کرد: بدون شک عامل اصلی و ریشه انقلاب اسلامی مکتب اسلام و مذهب شیعه بوده است.

وی افزود: اسلام ستیزی حکومت پهلوی از یک طرف و اسلام گرایی مردم و روشنفکران از طرف دیگر عامل پیدایش انقلاب اسلامی و فروپاشی حکومت پهلوی بود.

حجت الاسلام علی نسب با اشاره به اینکه دین اسلام و فرهنگ عاشورایی پایه و شالوده اصلی پیدایش انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دین اسلام عاملی است که امروزه در همه مراحل حضور داشته و زیر بنای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان داشت: وابستگی تمام عیار به غرب و بی اختیاری شاه در تصمیم گیری، فساد و دین ستیزی حاکمان طاغوت، بی اعتنایی به رای مردم و مقابله با آزاد اندیشی، تلاش برای انحراف جوانان، ظلم و بی عدالتی گسترده در کشور با حمایت مستقیم حکومت ، عقب ماندگی کشور در علم و صنعت از علل و عوامل شکل گیری نهضت اسلامی است.

وی در ادامه اظهار داشت: از جمله شاخصه های حرکت انقلابی امام خمینی(ره)، حرکت توحیدی ایشان بود و کاری که انجام دادند فقط به خاطر رضای خداوند متعال بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به نقش روحانیت و علمای دین و حوزه های علمیه در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، گفت: نقش علما و روحانیت در انقلاب اسلامی نقش کلیدی بود، یعنی روحانیت در مکان های مذهبی و عبادی هنگام بیان احکام و تکالیف جلسات آگاهی بخش درباره اسلام ستیزی رژیم پهلوی و همچنین در جهت هدایت و بسیج کردن مردم علیه رژیم پهلوی برگزار می کردند.

وی افزود: راه دوام و استمرار انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه های ملی و مذهبی بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی، انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی، اجتماع و اتحاد مردم، اتصال انقلاب اسلامی به نهضت حسینی، پشتیبانی مردم از نظام اسلامی، فداکاری و شهادت طلبی و ایثارگری است./937/202/ب2

ارسال نظرات