۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۷۹۲۴۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

شهرت و قومیت نباید انسان را از اسلام و انقلاب جدا کند

امام جمعه شهرکرد گفت: حماسه ۱۹ بهمن، بالندگی و افتخار بختیاری‌ها را بیشتر کرد و با اقدام خود این پیام را صادر کردند که ثروت، مقام، شهرت و قومیت نباید انسان را از اسلام و انقلاب جدا کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در همایش میثاق با ولایت و آیین بزرگداشت حماسه ۱۹ بهمن که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: پیام بختیاری‌ها در روز ۱۹ بهمن به مردم دنیا این بود که ما تا زمانی به قومیت احترام می گذاریم که با احکام دین مخالف نباشد.

وی با تأکید بر اینکه عزت بختیاری‌ها ایجاب می کرد که با طاغوت سازش نکنند، گفت: بختیاری ها با اقدام خویش این پیام را صادر کردند که ثروت، مقام، شهرت و قومیت نباید انسان را از اسلام و انقلاب جدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه حماسه ۱۹ بهمن، بالندگی و افتخار بختیاری‌ها را روز به روز بیشتر می‌کند، گفت: خداوند در سوره توبه می فرماید مؤمنانی که در صف ایمان قرار دارند آنچنان مستحکم هستند که حتی اگر پدرشان سخنی بر خلاف اسلام بگوید، زیر بار آن حرف نمی ‌روند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) نیز قرمودند که من در بین شما قرآن و عترت را به امانت می‌گذارم؛ اگر می خواهید گمراه نشوید به قرآن عمل کنید و از عترت جدا نشوید چون این دو هرگز از هم جدا نمی شود، اظهار کرد: سلامت اخلاقی و رفتاری، صداقت، شجاعت، آزاد اندیشی، بصیرت و روحیه ایستادگی در برابر طاغوت در بین بختیاری ها وجود دارد و باید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن امام علی(ع) که فرموده است شما آمده‌اید که باقی بمانید نه اینکه فنا شوید، افزود: اگر کسی می‌خواهد ماندگار شود باید دستور قرآن را به دستور طایفه که پا روی احکام دینی می ‌گذارد، ترجیح دهد.

وی در پایان با بیان اینکه مستندسازی و جزئی نگاری حماسه ۱۹ بهمن در شورای فرهنگ عمومی استان آغاز شده است، گفت: از آنجایی که حرکت مردم در ۱۹ بهمن و بیعت در روز ۲۰ بهمن صورت گرفته است، روز ۲۰ بهمن را به عنوان حماسه در تاریخ ثبت خواهیم کرد.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام یدالله رحمانی، امام جمعه بلداجی با اشاره به اینکه انتصاب بختیار از سوی رژیم پهلوی و به دستور آمریکا با هدف مصادره انقلاب اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: بیعت بختیار با شاه مورد نفرت بختیاری‌ها که منشا بسیاری از وقایع تاریخی کشور هستند قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در روز ۱۹ بهمن حرکت بختیاری ها برای اعلام انزجار از بختیار به تهران آغاز شد و در روز ۲۰ بهمن ماه حدود یک هزار و ۵۰۰ بختیاری به همراه جمعی از مردم تهران وارد مدرسه علوی شدند.

حجت ‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه اختصاص این برگ از تاریخ گوهربار انقلاب اسلامی به نام بختیاری‌ها جای شکرگذاری دارد، یادآور شد: بختیاری‌ها در ۱۹ بهمن یکی از بزرگترین جلوه‌های وفاداری به اسلام را به نمایش گذاردند./202/9457/ب1

ارسال نظرات