۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۷۹۱۹۴
نویسنده و کارگردان قمی خبرداد؛

مستند «رخ ماه» 23 بهمن در قم اکران می شود

فرشیدنیا از اکران مستند «رخ ماه» در روز 23 بهمن در قم خبر داد و اعلام کرد که ساخت این مستند بر اساس زندگانی شهید هنرمند قمی، شهید «ابوالفضل ماهرخ» صورت گرفته است.
مستند رخ ماه مستند رخ ماه مستند رخ ماه مستند رخ ماه

میلاد فرشیدنیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از ساخت مستند شهید هنرمند استان قم با عنوان «رخ ماه» خبر داد و گفت: مستند رخ ماه در شهر مقدس قم با همکاری بسیج هنرمندان استان قم ساخته شده است.

نویسنده و کارگردان مستند «رخ ماه» اظهار داشت: این مستند بر اساس زندگانی شهید «ابوالفضل ماهرخ» ساخته شده است که این شهید والا مقام در شهر مقدس قم و جبهه دفاع مقدس، در زمینه خطاطی و خوشنویسی فعالیت داشته و شهید اطلاعات عملیات است.

وی خاطرنشان کرد: این مستند گوشه ای از فعالیت ها و زندگانی شهید ماهرخ را به در حدود 30 دقیقه به نمایش می گذارد و از گوشه ای از خاطرات شهید، خانواده و همرزمان وی بازسازی شده است.

 فرشیدنیا ادامه داد: این مستند به نویسندگی فاطمه احمدی و میلاد فرشیدنیا، کارگردانی میلاد فرشیدنیا و به تهیه کنندگی بسیج هنرمندان استان قم تولید شده است.

وی با بیان این که این مستند در حال حاضر در مرحله تدوین بوده و ان شاءالله تا 22 بهمن ماه به اتمام می رسد، گفت: این پروژه از پیش تولید تا زمان پس تولید( تدوین) حدود سه ماه زمان برده است.

نویسنده و کارگردان مستند رخ ماه بیان داشت: این پروژه با همکاری یک گروه تولید از بسیجیان سازمان بسیج هنرمندان استان قم تولید شده که مدیر تولید آن حسن بیاتی است.

وی به بیان نکاتی درباره زندگی شهید ماهرخ پرداخت و گفت: ابوالفضل ماهرخ از شهدای شاخص و هنرمند استان قم است که در خانواده ای مذهبی در منطقه دروازه ری شهر مقدس قم چشم به جهان گشود؛ وی با وجود این که فرزند اول خانواده بود، وظیفه اصلی خود می دانست که به کشور و امام خود خدمت کند و در این راه به فیض شهادت نائل آمد.

فرشیدنیا درباره چرایی پرداختن به زندگانی شهید ماهرخ اظهار داشت: در دیدار صورت گرفته با خانواده این شهید والامقام با داستان زندگی آن شهید آشنا شدیم؛ وی دارای ویژگی های بارزی مثل ولایتمداری، احترام به پدر و مادر، ایثار و شهادت طلبی در راه حق و سایر صفات برجسته بود.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی های ذکر شده علاقه مند شدیم که برای ساخت مستند شهید ابوالفضل ماهرخ اقدام کنیم؛ جامعه امروز باید با این الگو های برجسته و با اندیشه این ستارگان آسمان انقلاب آشنا شوند و آنها را به عنوان راهنمای خود برگزینند.

نویسنده و کارگردان مستند رخ ماه با بیان این که معرفی شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از بهترین رسالت های سازمان بسیج هنرمندان است، تأکید کرد: شهدایی که در راه انقلاب و اسلام جان خود را فدا کرده اند و امروز کمترین کاری که می توان برای آن ها و خانواده هایشان انجام داد، ساخت مستندی از ایثارگری های آنان است.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از خانواده و همرزمان شهید ماهرخ، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رسالت های سنگین سازمان بسیج هنرمندان استان قم، معرفی و تکریم شهدای هنرمند این استان است و قطعا این آخرین اثر این سازمان نخواهد بود.

گفتنی است که مراسم اکران مستند رخ ماه شنبه 23 بهمن در ساختمان سازمان بسیج هنرمندان استان قم برگزار می شود./840/ت302/ج

ارسال نظرات