۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۱۴۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

سلاح یک مبلغ دینی زبان و قلم او است

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با تشبیه مبلغان دینی به مجاهدان راه خدا، گفت: مبلّغان، مجاهدانى هستند که با سلاح سخن و قلم، به یارى خدا می روند.
حجت الاسلام مصائبی

حجت الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با تشبیه مبلغان دینی به مجاهدان راه خدا، گفت: مبلّغان، مجاهدانى هستند که با سلاح سخن و قلم، به یارى خدا می روند.

وی در ادامه تقویت انگیزه را عامل اصلی موفقیت مبلغ دانست و افزود: بدون تردید انگیزه، قبل از هر چیز دیگر ضامن موفّقیت مبلّغ و برنامه هاى تبلیغى او بوده و هر چه انگیزه قوى تر باشد امید موفّقیت نیز بیشتر است و تأمّل در متون دینى اى که درباره جایگاه تبلیغ و مبلّغ در اسلام سخن مى گویند، مى تواند زمینه ساز تقویت انگیزه مبلّغان و برنامه سازان تبلیغى باشد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهمیت فراوان عرصه تبلیغ در متون دینی، تصریح کرد: در متون اسلامی، ضرورت تبلیغ به‌ عنوان یک تکلیف الهى و وظیفه دینى عنوان شده و اهمّیت و آثار و برکات آن براى مبلّغ از یک سو و براى مردم از سوى دیگر، مورد تأکید قرار گرفته و تبلیغ، به‌ عنوان پایگاه اِحیاى معنوى مردم و یارى رساندن به خدا معرّفى شده است.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه اظهار داشت: مبلّغ، نماینده خدا، نماینده رسول خدا، نماینده کتاب خدا و حجّت خدا بر مردمْ معرّفى شده و در یک کلام مبلّغ ترجمان حق، سفیر خالق و فرا خواننده مردم به سوى خدا است.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به تلاش های یک مبلغ دینی در جهت نجات جامعه، تأکید کرد: مبلّغ، ارزشمندتر از هزاران عابد است؛ چرا که همّت عابد در جهت نجات خویش بوده و همّت مبلّغ در جهت نجات مردم و خدمت به خلق است و البته این فضایل، براى همه مبلّغانِ واجد شرایط خواهد بود؛ اما کسانى که در هدایت مردمْ تلاش و ابتکار بیشترى دارند، از کمالات برترى برخوردارند.

حجت الاسلام مصائبی در پایان خاطرنشان کرد: افزون بر این، آنچه درباره حقوق مبلّغ و ثواب تبلیغ در روایات اسلامى وارد شده است، در جهت تقویت انگیزه مبلّغان و برنامه سازان تبلیغى بسیار اثرگذار خواهد بود./949/302/ب2

ارسال نظرات