۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۹۱۳۰
با حضور امام جمعه شهرکرد؛

ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران الزهرا بروجن افتتاح می شود

مدیر حوزه علمیه الزهرا بروجن گفت: ساختمان جدید مدرسه علمیه الزهرا 20 بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسؤولان کشوری و شهرستانی افتتاح می شود.
افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران الزهرا بروجن

خانم صفری، مدیر حوزه علمیه الزهرا بروجن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه تأسیس اولیه این مدرسه علمیه در سال 61 بوده است، ابراز کرد: مدرسه علمیه خواهران بروجن از سال 79 رسما زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار گرفت و به فعالیتهای خود ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه مؤسس اولیه این مدرسه حجت الاسلام تقوی بوده اند که الان هم در قید حیات و جزء روحانیان بومی شهر بروجن هستند، افزود: در همه دوران ها ائمه جمعه نقش مؤثری در پیشبرد اهداف این مدرسه داشته و دارند و به یقین تا کمک و همیاری همه جانبه نباشد، رشد و ترقی هم شکل نخواهد گرفت.

صفری با اشاره به اینکه اعضای هیأت امنای این مدرسه را چهره های با نفوذ، معتمدین و ائمه جمعه شهرهای اطراف بروجن تشکیل می دهند، ابراز کرد: در حال حاضر مسؤولیت هیأت امنای مدرسه الزهرا بر دوش حجت الاسلام امینی، امام جمعه شهر نقنه است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 100 طلبه از مدرسه علمیه الزهرا فارغ التحصیل شده اند و مدرک سطح دو خود را دریافت کرده اند، ابراز کرد: در حال حاضر نیز بیش از 150 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران بروجن روز چهارشنبه، 20 بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: این ساختمان صبح روز 20 بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسؤولان کشوری و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 67 دفاعیه از سوی طلاب در مدرسه علمیه الزهرا در راستای کارهای پژوهشی صورت گرفته است، گفت: نشست کرس های آزاداندیشی با موضوعات حجاب و ولایت فقیه از دیگر اولویتهای امور پژوهشی این مدرسه در سال جاری بوده است.

صفری استفاده از ظرفیت طلاب فارغ التحصیل این مدرسه در راستای کارهای تبلیغی و مشاوره امور دینی در سطح شهرستان را بسیار مفید و مؤثر دانست و افزود: تشکیل حلقه های معرفتی و دینی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعزام طلاب به مناطق و مراکز مختلف برای ترویج معارف اسلام از مهمترین اولویتهای فرهنگی و تبلیغی این مدرسه بوده است.

وی به تشکیل مرکز امور دانش آموختگان در این مدرسه علمیه اشاره کرد و افزود: تخصصی کردن طلاب فارغ التحصیل در زمینه های احکام، ولایت فقیه، تجوید قرآن و اندیشه های ناب اسلامی در راستای پاسخگویی به نیازهای عمومی افراد جامعه در دستور کار این مرکز در سال جاری قرار گرفته است./302/9457/ب1

ارسال نظرات