۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۱۲۴
رییس سازمان انرژی اتمی:

شرایط کشور در حال بهبودی است/ مردم احساس گشایش اقتصادی خواهند کرد

صالحی با اذعان به برخی مشکلات، گفت: شرایط کشور در حال بهبود یافتن است و مردم از سال آینده احساس گشایش اقتصادی خواهند کرد.
علی اکبر صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، علی‌اکبر صالحی امشب در نشست نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به استقلال نظام اسلامی، اظهار کرد: در نهادهای بین‌المللی جایگاه اصلی ایران به خوبی قابل مشاهده است و کشور ما در میان 200 کشور فریاد حق را سر می‌دهد و دیگران نمی‌توانند مقابل این فریاد حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی افزود: باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم چرا که انقلاب، آرمان‌های بلندی را برای ملت ایران به دنبال داشته و می‌توانستیم با سرعت بیشتری به سمت این آرمان‌ها حرکت کنیم اما نگذاشتند که البته برخی از کاستی ها هم به عملکرد خودمان مربوط است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به بلوغ باید دوران مشخصی را طی کند چرا که هیچ انقلابی در خلأ به وجود نمی‌آید و هر انقلابی یک نقطه شروع دارد و انقلاب مشروطه و 15 خرداد پیشینه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در مراحل اولیه انقلاب، احساسات ملت برانگیخته شد و ملت تصمیم گرفتند تا خود را تغییر دهند و اکنون که در دوره بالندگی و پیشرفت هستیم برخی موانع در مسیر وجود دارد که توسط دیگران ایجاد شده و یا برخاسته از عملکرد خودمان بوده اند.

رییس سازمان انرژی اتمی شعار الله اکبر را رمز ماندگاری انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: آینده نظام اسلامی روشن است هر چند مشکلات فراوانی داریم اما کار عجیبی را در جهان انجام داده‌ایم که به همین علت جمهوری اسلامی ایران شبانه روز در رسانه‌های مختلف جهانی در حال مطرح شدن است، در حالی که علیه کسی شمشیرنکشیده است و علت اصلی مخالفت دشمن با ذات انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب اسلامی جریان های مختلف از جمله لیبرالیسم را به چالش کشیده است.

صالحی تأکید کرد: فلسفه سیاسی جدیدی توسط نظام اسلامی تولید شده  است در حالی که نظام جهانی بر اساس منافع استکباری به وجود آمده و روش حاکمیتی ولایت فقیه که در جهان سیاست جدید است، برای غرب نامفهوم و تعجب آور است.

وی ترویج ولایت فقیه را مانع توسعه استکبار دانست و ابراز کرد: آنان از نگاه خود فکر کردند که ما را در چالش هسته‌ای قرار دادند تا اراده ایران را با فشار هسته‌ای تضعیف کنند اما این عملکرد آنها ایجاد بسیج عمومی در راستای «ما می‌توانیم» را به دنبال داشت و در عرض دو سال جوانان ایرانی 20 درصد غنی‌سازی را تحقق بخشیدند.

معاون رییس جمهور اذعان کرد: برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور وجود دارد که به لطف خداوند متعال شرایط کشور در حال بهبود یافتن است و از سال آینده مردم احساس گشایش اقتصادی خواهند کرد.

وی فرهنگ را مهم‌ترین موضوع کشور دانست و اظهار کرد: ما به دو بعد انسانیت و روحانیت اعتقاد داریم و باید این دو بعد را در کنار یکدیگر پرورش دهیم و عدم توجه به فرهنگ که با بعد روحانی انسان در ارتباط است باعث ایجاد مشکل می شود.

صالحی الگو سازی و استفاده از الگوهای معنوی را عاملی مهم در فرآیندهای فرهنگی برشمرد و ابراز کرد: مستندسازی سیره زندگانی شخصیت‌های برجسته معنوی از راهکارهای مهم برای انتقال آموزه‌های فرهنگ دینی است و فرهنگ سازی بر اساس این الگوها باید از دوران کودکی دنبال شود چراکه با رسیدن افراد به دانشگاه‌ها نمی‌توانیم تأثیر مورد نیاز را روی آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به فضای ایجاد شده بعد از برجام، تصریح کرد: درآمدهای کشور بعد از برجام افزایش یافته و تعاملات بین‌المللی بسیار مطلوب‌تر شده است، اما عده‌ای درحال القای یأس و نا امیدی در جامعه هستند و اگر قسم هم بخوریم آنها باور نمی‌کنند در حالی که کشور دارای مجلس و مسؤول است و نمی‌شود فردی در نظام اسلامی اظهارنظرهای غیرتخصصی را در میان مردم مطرح کند.

معاون رییس جمهور افزایش میزان فروش نفت را یکی از دستاوردهای برجام خواند و عنوان کرد: با وجود ارتباط با کشورهای مختلف می‌توانیم بسیاری از قراردادهای بین‌المللی که نتایج مثبتی برای کشور رقم می‌زند را دنبال کنیم ولی برخی افراد پیشرفت‌های کشور در دوران بعد از برجام را نادیده می‌گیرند به همین علت به صورت مستمر مباحث ناامید کننده را در میان مردم مطرح می‌کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: بدون چارچوب پای مذاکره با دشمن نرفته‌ایم و باید این موضوع در جامعه تبیین شود و مردم نسبت به حقایق مختلف آگاه شوند.

صالحی نوآوری و ابتکار در رشته های علمی را از عوامل مؤثر در افزایش اشتغال قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: باید از عملکردهای سنتی و تکراری پرهیز کنیم و در برخی از رشته‌ها به میزانی تولیدات افزایش یافته که کار مورد نیاز در سطح کشور وجود ندارد به همین علت باید به سمت رشته‌های ابتکاری حرکت کنیم.

وی افزود: دانشکده تکنولوژی کوآنتومی باید مورد توجه مراکز علمی قرار گیرد چرا که این فناوری می‌تواند دنیا را به سمت عرصه‌های جدید هدایت کرده و صنعت پزشکی را به شیوه مطلوبی دگرگون کند.

وی در پایان تأکید کرد: مرکز پزشکی هسته‌ای باید مولد باشد، این مرکز در پارک ولایت تهران در نزدیک فرودگاه یا در کرج در انتهای اتوبان همت ایجاد می‌شود تا بتواند از خدمات دیگر بهره‌مند شود و نکته ای که نیاز است بیان شود این است که  ایران تا کنون صنعتی نشده بلکه کارخانه‌دار بوده و صنعت‌دار نیست در حالی که باید کارخانه‌داری را رها کرده و به دنبال صنعت باشیم./872/202/ص

ارسال نظرات