۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۱۱۶
امام جمعه اردبیل:

تربیت نیروهای نخبه اولویت کاری مجموعه های فرهنگی باشد

امام جمعه اردبیل تربیت نیروهای نخبه و با استعداد را اولویت کاری مجموعه های فرهنگی دانست و گفت: مجموعه های فرهنگی باید مردم دنیا را سیراب کنند.
آیت الله عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح مسجد شاه معصوم محله سرچشمه اردبیل، خاطرنشان کرد: ما بر این اعتقاد هستیم که همه ذرات دنیا شعور دارند و در راستای همین مسجد هم شعور دارد.

وی افزود: شعور مسجد به این گونه است که مسجد در قیامت شکایت می کند، شفاعت می کند، بنده دیدم که بعضی از مساجدمان خرابه شده که یکی از آنها همین مسجد بود و شب ها ترسی بر بنده می آمد که اگر مسجد شکایتمان کند چگونه خواهد شد و به همین علت همت کردیم که این مسجد و مسجد رحمانیه که اهالی نیز بسیار کمک کردند را بازسازی کنیم.

آیت الله عاملی،تصریح کرد: ساختن مسجد امر مهمی است ولی سپردن مسجد به دست افراد مؤمن و متعهد امری بسیار مهم تر است به طوری که مسجد نباید به افرادی سپرده شودکه نه کار فرهنگی بلد هستند، نه از اوضاع دنیا خبر دارند و نه شایستگی مدیریت دارند.

امام جمعه شهرستان اردبیل در ادامه گفت: کار فرهنگی دو گونه است، که گونه اول آن همان برگزاری مراسمات و تشریفات است و گونه دوم که مهمتر است، کادرسازی است که بسیار به این نیاز داریم.

وی به کارکرد فرهنگی و آموزشی مساجد اشاره کرد و گفت: ما باید افرادی تربیت کنیم که بتوانند به صورت علمی فرقه های نوظهور و دشمنان اسلام همانند وهابیت را نقد کنند و از ارزش های اسلامی همچون حجاب دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تربیت نیروهای نخبه و با استعداد را اولویت کاری مجموعه های فرهنگی دانست و کار کردن ریشه ای را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی باید با نظم خاص و  به ترتیب اولویت ها انجام شود.

آیت الله عاملی اظهار کرد: ملت ها تشنه انقلاب اسلامی ایران هستند و مجموعه های فرهنگی باید با حضور در عرصه های بین الملل و از طریق رسانه ها و راه اندازی تلویزیون اینترنتی مردم دنیا را سیراب کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در این روزگار تاریک که انقلاب اسلامی از لحاظ فکری در محاصره است اصلی ترین حق طلبی و مطالبه ملت از دولت این است که فضای تربیتی سالم درست کند./937/202/ب2

ارسال نظرات