۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۰۶۵
آیت الله رجبی تشریح کرد؛

اقدامات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در زمینه تحقق حوزه انقلابی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه علمیه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برای تحقق حوزه انقلابی اقدامات و کارهایی انجام داده اند، به تشریح این امور پرداخت.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه انقلابی باید پشتوانه مشکلات فکری نظام باشد، اظهار داشت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در زمینه تولید علوم اسلامی و انسانی کارهای جدی در زمینه تحقیقات، آموزش و رساله های سطح 3 و 4 انجام داده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که در حوزه نیز دبیرخانه ای با عنوان حوزه انقلابی تشکیل شده است، گفت: این دبیرخانه با ایجاد کمیسیون هایی به مباحث فکری می پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نشست هایی علمی در مدرسه دارالشفاء با موضوعات مختلف و مرتبط به حوزه انقلابی و نظام تحت عنوان حوزه انقلابی برگزار می شود.

وی به هم افزایی و هماهنگی مراکز پژوهشی اشاره کرد و ابراز داشت: به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه طرح های مختلفی در هم افزایی و هماهنگی مراکز پژوهشی حوزه در جهت تأمین نیازهای نظام در حال انجام است.

آیت الله محمود رجبی تأکید کرد: تربیت نیروهایی در نهادهای نمایندگی، مدیریت های نهادها و اساتید رشته های مربوط به انقلاب اسلامی که مورد نیاز نظام است و همچنین تربیت نیرو برای قوه قضاییه که حوزه متکفل آن است از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی با بیان این که در همکاری با نهادهای مختلف مرتبط با نظام کارهایی انجام شده است، تصریح کرد: ارتباط حوزه با مجلس شورای اسلامی از دیگر همکاری های حوزه با نظام است؛ در زمانی که آیت الله یزدی ریاست مجلس را بر عهده داشت، لوایح و طرح هایی که قرار بود تصویب شود، مورد بررسی فضلای حوزه قرار می گرفت.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: در برنامه هایی که برای حوزه انقلابی تعبیه شده، چنین اقداماتی برنامه ریزی شده و رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه انقلابی نیاز به فکر و برنامه ریزی دارد.

وی در پایان با بیان این که نهادهای مختلفی در جهت برنامه ریزی حرکت کرده اند و بخشی هم به مرحله اقدام رسیده اند، تأکید کرد: اگر این روند با سرعت بیشتری پیش برود، به مطالبات رهبری جامه عمل پوشیده می شود./840/302/ص

ارسال نظرات