۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۰۱۵
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

برخی هنوز اقتصاد مقاومتی را باور نکرده اند

امام جمعه شهرکرد گفت: هنوز برخی‌ها اقتصاد مقاومتی را باور نکردند و نگاهشان به بیرون است، نتیجه نگاه به بیرون تحریم‌ها و فشار از سوی دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین تجلیل از نمونه ‌های بخش کشاورزی این استان اظهار کرد: در میان وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی برخی از وزارتخانه‌ها در پویایی، رشد، تولید، اقتصاد و رفع نیازمندی‌های امت اسلامی و در رساندن کشور به خودکفایی و استقلال تلاش‌های بیشتری دارند که وزارتخانه جهاد کشاورزی از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه تلاشهای بسیاری در عرصه‌های کشاورزی انجام شده است، گفت: باوجود همه بالندگی‌ها و فخر آفرینی‌هایی که جهاد کشاورزی داشته است اما باز هم تا رسیدن به وضیعت‌ مطلوب‌تر فاصله وجود دارد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اقتضای انقلاب می ‌طلبد برای جواب به دشمنانی که می‌خواهند انقلاب و خودکفایی نباشد و وابسته به بیگانگان باشیم و در برابر کینه‌توزی دشمن سکوت کنیم به تلاش و انگیزه دورنی کشور بیفزاییم.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید به مراتب بیشتر از آنچه که مشاهده می ‌شود برای صادر کردن انقلاب به کشورها تلاش کنیم، افزود: صدور انقلاب در عرصه‌های دینی و فرهنگی انجام شده اما تاکنون در حوزه صنعت، صادرات محصولات و تولید اقدامی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کشاورزان نیازمند حمایت جدی‌تر از سوی مسؤولان هستند، خاطرنشان کرد: لازمه حمایت جدی این است که به کشاورزان نگاه ویژه شود، همانطور که به تولید کنندگان، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باید جدی نگاه شود کشاورزان هم نیازمند توجه همه جانبه هستند تا بتوانند در عرصه تولید موفق شوند، یک چشم ما به بیرون و یک چشم ما به داخل است که این یک ضعف برای کشور محسوب می ‌شود.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی انجام شود تولید رونق می ‌گیرد، گفت: هنوز برخی‌ها اقتصاد مقاومتی را باور نکردند و نگاهشان به بیرون است، نتیجه نگاه به بیرون تحریم‌ها و فشار از سوی دشمن است و آن‌ها احساس می ‌کنند ما نمی ‌توانیم.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در جاهایی باید تعامل داشته باشم و واردات مشکل ندارد، تصریح کرد: باید مسائل اولیه فناوری وارد شود و برای رساندن آن به اوج از توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم.

اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه باید در کشاورزی از فناوری دانش ‌بنیان استفاده شود، خاطرنشان کرد: زمانی که کار سخت می ‌شود باید جدی‌تر با موضوع برخورد شود؛ در حال حاضر در کشاورزی باید دانش را به کار بگیریم و از علم و کشاورزی دانش ‌بنیان استفاده شود تا بتوانیم مشکلات سرمایه‌، بیمه و اشتغال را در این حوزه رفع کنیم.

وی با بیان اینکه وزارتخانه جهاد کشاورزی 31 دوره است که کشاورزان نمونه را معرفی و تجلیل می ‌کند، گفت: کشاورزان برتر به دلیل استفاده بهتر از دانش روز در حوزه کشاورزی به عنوان نمونه معرفی و تجلیل می ‌شوند و باید الگویی برای سایر کشاورزان قرار گیرند./202/9457/ب1

ارسال نظرات