۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۹۹۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ضرورت ثبت ملی سالروز بیعت بختیاری ها با امام راحل در 19 بهمن

امام جمعه شهرکرد بر وحدت و انسجام درون استانی برای ثبت سالروز بیعت بختیاری ها با امام راحل در 19 بهمن ماه تأکید کرد و گفت: این واقعه نباید جزیی قلمداد شده، تا با تبیین ابعاد آن در تاریخ ثبت شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست هماهنگی مراسم بزرگداشت سالروز بیعت بختیاری ها با امام راحل در ۱۹ بهمن سال 57 که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: روز ۱۹ بهمن سالروز حرکت بختیاری‌ها برای بیعت با امام خمینی(ره) بسیار ارزشمند است و باید گرامی داشته شود.

وی با تأکید بر اینکه آنچه اثبات شده است حرکت مردم بختیاری چهارمحال و بختیاری از روز ۱۹ بهمن و بیعت با امام راحل در روز ۲۰ بهمن است، اظهار کرد: برای این واقعه مهم باید مستندسازی شود و شهرها، اقوام و جاهایی که در آن جلسه بودند با مشخصات کامل ثبت در تاریخ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: اقتضای صداقت در تاریخ این است که جزئیات با دقت ثبت شوند و همه این را خواهند پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این واقعه مهم و ارزشمند با عنوان بختیاری‌ها و انزجار از بختیار یاد می ‌شود، افزود: رهبری بر این معنا تأکید کردند که علی رغم تعصبات قبیله‌ای و قومی که گاهی ممکن است بر پافشاری بر ناحق بینجامد اما مردم بختیاری با درایت انزجار خود را از بختیار اعلام کردند و این همان نشانه ایمان است که حق را پیروی کنید.

وی با بیان اینکه ما باید این واقعه را به عنوان یک افتخار تلقی کنیم، تصریح کرد: نگرانی از این است که برخی دست‌های نابجا بخواهند این اقدام را رودرروی اقوام تلقی کنند.

امام جمعه شهرکرد بر برگزاری مراسمی ویژه و به صورت سالانه در بزرگداشت این حرکت عظیم تأکید کرد و ادامه داد: تلاش شود تا این معنا به عنوان یک افتخار بزرگ استان تلقی شود و در این بین همه مسؤولند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در مراسم بزرگداشت بیعت بختیاری‌ ها با امام راحل باید ابعاد این قضیه به خوبی تبیین، فرهنگ‌سازی و فکرسازی شود و این از ضرورتها است.

وی بر وحدت و انسجام درون استانی برای ثبت این واقعه در تاریخ تأکید کرد و افزود: این واقعه نباید جزیی قلمداد شده، تا با تبیین ابعاد آن در تاریخ ثبت شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام به مستندسازی این واقعه به طور کامل اشاره کرد و گفت: این مستندات پس از جمع آوری به مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارائه شود.

وی بر شکوه و عظمت روز مراسم بزرگداشت ۱۹ بهمن در استان تأکید و تصریح کرد: لازمه برگزاری چنین مراسمی همدلی و همراهی تمام مسؤولان و اقشار مختلف مردم است./202/9457/ب1

ارسال نظرات