۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۴۷۸۸۵۰
حجت الاسلام سقای بی ریا مطرح کرد؛

ضرورت همت حوزه در تربیت طلاب انقلابی

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: حوزه های علمیه مغز متفکر انقلاب محسوب می شوند و باید در تربیت طلاب انقلابی همت مضاعف داشته باشند.
سقای بی ریا

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حوزه انقلابی و نقش آن در نظام اسلامی، اظهار داشت: حوزه های علمیه مغز متفکر انقلاب محسوب می شوند و در واقع جنبه های فکری انقلاب برخاسته از حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه قم، صیانت و تبلیغ انقلابی گری را وظیفه حوزه انقلابی دانست و اظهار داشت: بخشی از انقلابی گری صیانت از افکار و اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده و بخش دیگر آن، تدریس، تبلیغ، احیای انقلابی گری، برطرف کردن نیازهای جدید و پاسخگویی به شبهه های وارد شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: اگر مبانی اندیشه اسلامی انقلاب را ببینید، متوجه می شوید که علمای حوزه علمیه هستند که این اصول را از مبادی، قرآن و اسلام می گیرند و به شکل خوراک فکری تولید می کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه مبدأ و منشأ اندیشه های بنیادین اسلامی هستند؛ طرح های بسیار خوبی درباره مبانی اندیشه اسلامی بعد ازانقلاب تدوین شده و در بین اقشار مختلف تأثیرگذار مثل دانشجویان، معلمان و اساتید منتشر شده است.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: حوزه های علمیه باید نسبت به تربیت طلابی که مبانی اندیشه اسلامی را فرا بگیرند و بتوانند این مبانی را به جامعه منتقل کنند، همت مضاعف داشته باشند؛ بهترین شارح افکار و اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با بیان این که ولایت فقیه ریشه و اصل اساسی اندیشه امام راحل است، گفت: استکبار ستیزی، حمایت از ضعفا و مستضعفان، وحدت شیعیان و اهل سنت و مواردی از این دست، از اصول فکری حضرت امام خمینی(ره) بود که توانست انقلاب اسلامی را به این شکل ایجاد کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: پس از رحلت حضرت امام، در میدان های مختلفی تفکر ایشان رو به پیش بوده و جلو می رفته است، اما در سال های اخیر دشمن تحرکات و خلل هایی به این حرکت وارد کرده که بخشی از آن ها حوزه های علمیه را هدف قرار داده بود و قصد داشتند که شاخص های انقلابی گری را از حوزه پاک کنند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: استکبار و دشمنان اسلام قصد دارند افکار پیش از انقلاب را بار دیگر وارد حوزه های علمیه کنند و از این جهت انقلابی گری حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و ادامه انقلاب به این افکار وابسته است؛ رهبر معظم انقلاب هم در چندین وهله انقلابی گری حوزه را تذکر دادند./840/302/ص

ارسال نظرات