۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۸۳۶

رقابت دو هزار طلبه در سومین المپیاد ورزشی حوزه

سومین دوره المپیاد ورزشی طلاب با حضور دو هزار طلبه در 12 رشته ورزشی در ورزشگاه شهید حیدریان قم آغاز به کار کرد.
المپیاد ورزشی طلاب  المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سومین المپیاد ورزشی طلاب حوزه علمیه قم شب گذشته در ورزشگاه شهید حیدریان قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام محمد سعیدی، معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم در این مراسم با بیان این که این المپیاد ورزشی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: این دوره از المپیاد، سومین دوره المپیاد ورزشی ویژه طلاب است.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: در این المپیاد دو هزار طلبه در دوازده رشته و به مدت بیست روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت از میان 120 نفری که حائز رتبه خواهند شد، از 24 نفر تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به این که ضرورت و اصل ورزش و سلامت جسم بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست، ابراز داشت: هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد نشاط و رغبت معنوی در میان طلاب است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم با تأکید بر سفارش اسلام بر ورزش، تصریح کرد: افتخار اسلام و مکتب توحید آن است که اسلام بیشترین ارزش و اهمیت را به سلامت جسم و همچنین روح و روان داده است که این مساله در هیچ دینی به چشم نمی خورد.

وی خاطرنشان شد: تمام بزرگان کشور و حوزه بر ضرورت برگزاری این المپیاد این تاکید داشته‌اند تا حوزویان همزمان با پرورش روح و علوم قرآن و اهل بیت(ع) به پرورش جسم نیز بپردازند.

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشـت: حق بدن بر انسان آن است که انسان همواره باید در مسیری حرکت کند که جسمش سالم باشد و یکی از راه‌هایی که به سالم ماندن بدن کمک می‌کند، اصل مهم ورزش است.

وی ورزشکار را بهترین الگو برای جامعه معرفی و تصریح کرد: انسانی که به همراه پرورش فکر و روح به پرورش جسم خود نیز می‌پردازد، قطعا کسی خواهد بود که می تواند به عنوان بهترین الگو برای جامعه مطرح باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم در ادامه گفت: خطاب اسلام نسبت به مساله ورزش، به کل مردم و جامعه است؛ به همین دلیل همه افراد اعم از زنان، مردان، دختران و پسران را شامل می‌شود و اختصاص به قشر خاصی ندارد.

وی افزود: تاکید اسلام بر ورزشی است که مفرح و سالم باشد و امکان رقابت برای همگان را فراهم کند، از این رو هدفمند بودن ورزش و به کارگیری آن در مسیر دفاع از ارزش‌های دین و اسلام از دیگر نکاتی که است که اسلام روی ورزش مطلوب تاکید داشته است. /878/پ202/ج

ارسال نظرات