۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۷۹۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین گریزی مایه حسرت در قیامت است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه رویگردانی از دین مایه حسرت در قیامت است، گفت: منفعت و زیان دینداری و دین گریزی به خود مردم باز می‌گردد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد رسول اکرم تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برخی افراد در قیامت در کمال غربت و تنهایی مورد عذاب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: مردم خود مسؤول اعمالشان هستند، عنوان کرد: اگر انسان وظایفی را که در دین بیان شده انجام دهد بدون آن که به دیگران زیان برساند زندگی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه دینداری مردم هیچ ضرر و سودی به خداوند نمی‌رساند و او غنی به ذات است، بیان داشت: منفعت و زیان دینداری و دین گریزی به خود مردم باز می‌گردد، پیامبر(ص) هیچ اجر و مزدی برای رسالتش از امت طلب نکرد جز این که امتش نسبت به اهل بیت(ع) مودت و دوستی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مودت به معنای محبت توام با اطاعت و عمل کردن به دستورات اهل بیت(ع) و انجام آن، پرداخت پاداش رسالت پیامبر(ص) به شمار می‌رود.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه مومن از قیامت کمترین هراسی ندارد، گفت: بدهکاری به پیامبر(ص) سبب وحشت اهل قیامت و اطاعت از امر ایشان خرسندی مومنان را در روز رستاخیز به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شکر منعم به صورت فطری در نهاد انسان وجود دارد، خاطر نشان کرد: دین از ابتدای رسالت حضرت آدم تا زمان آخرین پیامبر یکی بوده و تنها تفاوت آن به مقدار اظهار دین که بستگی به نیاز مردم داشته متفاوت بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رویگردانی از دین مایه حسرت در قیامت است./202/813/ب1

ارسال نظرات