۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۸۷۷۳
استاد حوزه علمیه اردبیل:

انقلاب اسلامی فرهنگ نوین اسلام را در روابط بین المللی به جهانیان معرفی کرد

استاد حوزه علمیه اردبیل یکی از اهداف مهم و اساسی انقلاب اسلامی را صدور انقلاب برای جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی توانست فرهنگ نوین اسلامی را در روابط بین الملی رقم زده و الگوهای فراموش شده اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند.
حجت الاسلام سعیدی جدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محسن سعیدی جدا، استاد حوزه علمیه اردبیل، عصر امروز در جمع فعالان دانشجو و دانش آموز فرهنگی اردبیل با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر و ابعاد جهانی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یکی از اهداف مهم و اساسی انقلاب تصدیر کردن انقلاب برای ملل مسلمان بود، البته نه به آن معنایی که صادرات کالا شکل می گیرد، بلکه راهبران انقلاب به فکر تصدیر ایدئولوژی و فرهنگ معرفتی انقلاب بودند تا مردم ستم دیده و مظلوم سایر کشورهای اسلامی از سلطه بی رحمانه آمریکای ستمگر خلاص شده و به آزادی که اسلام تعریف کرده برسند.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با تشکیل دولت در 12 بهمن سال 1357 نقطه عطفی در تاریخ جهان به وجود آورد که ابر قدرت های جهان آن زمان در برابر عظم راسخ ملت ایران و دیانت رهبر کبیر انقلاب جز تسلیم به اراده رهبر و ملت این انقلاب چیز دیگری نداشتند.

حجت الاسلام سعیدی جدا تصریح کرد: استکبار و در راس آن آمریکا که خود را برتر از دیگر کشور ها می دانست با تسخیر لانه شیطان از سوی دانشجویان و ملت ایران اقتدارش در جهان زیر سوال رفت، تسخیر سفارت آمریکا چنان ضربه‌ای به حیثیت آمریکا وارد آورد که آمریکا برای بازگرداندن این آبرو و آزادی گروگان ها به اقدام نظامی دست زد، در حالی که این امر افتضاحی دیگر برای این کشور به بار آورد.

وی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه،  بیان داشت: آمریکای امپریالیست و جنایت کار غالب منافع خود را با بیداری اسلامی در خطر می دید و از طرفی بیم آن داشت که مردم سایر ملل اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهایی که منافع آمریکا را تامین می کردند با انقلاب ایران و شکست آمریکا در طبس روحیه گرفته و دست به انقلاب بزنند و از این رو  در صدد از بین بردن انقلاب نوپای ایران اسلامی را طراحی کردند.

حجت الاسلام سعیدی جدا اظهار داشت: اسلام دین جهانی و همگانی است و مبنای انقلاب اسلامی دین مبین اسلام است و از این رو انقلاب اسلامی ایران باید دست سایر ملل مظلوم و ستم دیده و به خصوص ملل مسلمان را بگیرد و از اندیشه شیعی که اجرای عدالت در جهان باشد حمایت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: از شعار نه شرقی و نه غربی که در زمان انقلاب سر داده می شد می توان به این نتیجه رسید که عدم وابستگی به شرق و غرب نیازمند برنامه ریزی مستقل بود که بحمدالله با وجود نخبگان، این مهم تحقق یافت و انقلاب اسلامی توانست فرهنگ نوین اسلامی را در روابط بین الملی رقم زده و الگوهای فراموش شده اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: عده ای که رنگ ناسیونالیزم به خود گرفته بودند و تفکر غربی در افکارشان طنین انداز بود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صدور آن را اشتباه و خسارت بار تلقی می کردند و اسلام را محدود به مرزهای کشور و ارتباط با هر کشوری را لازمه کار خود می دانستند که متاسفانه در حال حاضر هم چنین تفکراتی مشاهده می شود.

وی افزود: این افراد باید بدانند که اسلام محدود به مرز ایران نیست، انقلاب و تفکر اسلامی نمی تواند محصور باشد چرا که اسلام دینی نیست که حصارش اختصاص به یک کشور باشد اصلا دین اسلام حصاری ندارد تا محصور باشد، دین اسلام همگانی و انقلاب اسلامی نیز فراگیر است و همین فراگیر بودن انقلاب در جهان  عامل بیم و هراس کشورهای غربی و آمریکا است.

حجت الاسلام سعیدی جدا بیان داشت: غرب برای از بین بردن ایدئولوژی انقلابی و اسلامی در کشورهای اسلامی و منطقه، برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان را برده خود کرده و به جان مردم مظلوم و تازه انقلاب کرده یمن انداخته است، کشورهای سوریه و عراق را با غده ای به نام داعش مواجهه ساخته و منابع این دو کشور را در قبال اسلحه از داعش به قیمت ناچیز خریداری می کند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی از توطئه های دشمنان، اظهار داشت: همگان باید با آگاهی و بصیرت کامل در مقابل توطئه ها و دسیسه های غرب و در راس آن آمریکای جنایتکار ایستاده و با اتحاد و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه هیچگونه یاوه گویی و دست اندازی به آنان ندهیم./202/937/ب1

ارسال نظرات