۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۸۷۰۵
آیت الله موسوی جزایری:

اتحاد مردم و اصناف از علل پیروزی انقلاب اسلامی بود

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تعطیلی بازارها از سوی اصناف و اهل کسبه در پی توهین شاه به امام خمینی(ره)، گفت: اتحاد مردم و اصناف از علل پیروزی انقلاب اسلامی بود که باید ادامه یابد.
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیش از ظهر امروز، در دیدار اعضای کمیته ‌های اصناف، کارگری، جوانان، فرهنگیان، دانش آموزی و دانشجویی خوزستان که در حسینیه بقیه الله برگزار شد، با اشاره به اینکه روزهای کنونی تداعی کننده روزهای انقلاب به ویژه در سال های 50 تا 57 است، گفت: سرعت تحولات حوادث انقلاب اسلامی در دهه 50 به تدریج افزایش یافت تا جایی که در سال 55 و 56 با تغییر هویدا و روی کار آمدن آموزگار و ارتحال مصطفی خمینی(ره)، انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان ارادت مردم به امام راحل(ره) ابراز داشت: جو اختناق و دیکتاتوری وضع شده از سوی رژیم شاهنشاهی مانع از هرگونه اقدام از سوی مردم بود اما درگذشت سید مصطفی خمینی، احساسات مردم را برانگیخت و مجالس عزاداری بی شماری در سطح کشور برگزار شد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه مجلس ختمی برای ارتحال فرزند امام در حسینیه اعظم اهواز برگزار شد، عنوان کرد: ذکر کلمه «خمینی» از مواردی بود که در صورت ذکر آن افراد از سوی ساواک بازداشت می شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اوج اعتراضات مردمی به شاه در مراسم چهلم فرزند امام و در قم صورت گرفت، ابراز داشت: شاه با مشاهده ارادت مردم نسبت به امام راحل، مقاله توهین آمیزی علیه امام در روزنامه اطلاعات منتشر کرد که چنین اهانتی سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان ادامه داد: مقاله اهانت آمیز سبب حمایت مردم قم و در رأس آنها علما از امام(ره) و اعتراض به شاه و تعطیلی بسیاری از مغازه های اصناف و بازاریان شد که در پی آن مأموران شاهنشاهی به روی مردم و علما آتش گشوده و بسیاری را به شهادت رساندند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اتحاد اصناف و مردم از علل پیروزی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: بازاریان و کسبه برای انقلاب اسلامی و احترام به منویات امام خمینی(ره) مغازه ها را تعطیل کردند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: موضوع اتحاد مقدس اصناف حمایت از بنیانگذار جمهوری اسلامی و مبارزه با رژیم شاهنشاهی تا پیروزی است.

وی با بیان چهارشنبه سیاه اهواز و تحصن علما در حسینیه اعظم اظهار داشت: خواسته ما از تحصن آن بود که در روزهای تاسوعا و عاشورا، دسته جات عزاداری در سطح شهر عزداری کنند و مردم به شعار علیه رژیم شاهنشاهی بپردازند که براثر این پافشاری ها با خواسته ما موافقت و تحصن و اعتصاب پایان یافت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه اتحاد و اطاعت از ولی فقیه رمز پیروزی ما است، عنوان کرد: نسل امروزی همچون نسل های گذشته باید بر بیعت خود باقی مانده و راه آنها را ادامه دهند./202/9456/ب1

ارسال نظرات