۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۷۸۶۸۷
با حضور آیت الله مجتهد شبستری؛

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

آیین افتتاح نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در مجتمع فرهنگی الغدیر با حضور آیت الله مجتهد شبستری در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
سبک زندگی

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیین افتتاخ نمایشگاه سبک زندگی اسلامی با عنوان «روی خط زندگی» در مجتمع فرهنگی اجتماعی الغدیر با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

در این آیین حجت الاسلام احمد حميدي، معاون فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به دلايل اجرا و برپايي نمايشگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی، اظهار داشت: مقام معظم رهبرى به صورت مکرر نخبگان، فرهيختگان، روحانيت و ائمه جمعه را به تدوين و تهيه الگويى براى سبك زندگى اسلامی ايرانی دعوت كرده اند.

وي با بیان اینکه اهمیت موضوع سبب شد تا شهرداری تبریز پیگیری برگزاری این نمایشگاه شود، ادامه داد: بر اين اساس، معاونت فرهنگي و اجتماعي، با تشكيل گروهى از متخصصان و نظريه پردازان، نسبت به اجرا و برپايي نمايشگاه سبك زندگى در تبريز اقدام كرد.

معاون فرهنگى و اجتماعي شهردار تبريز، همجنين در ادامه توضيحات خود در زمينه مراحل اجراى نمايشگاه، اظهار داشت: شهردارى تبريز از دو سال پيش، مراحل مطالعه و بررسي را با حضور اساتيد دانشگاه هاي تهران و تبريز، آغاز كرد و بعد از اتمام این مرحله، وارد فاز اجرايي شد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مقوله ای با اهمیت است، سبک زندگی اسلامی ایرانی را یک سبک متناسب با فرهنگ ایرانی و سعادت بخش جامعه دانست و خاطرنشان كرد: با ارائه الگوى زندگى اسلامي، راهكارهاي عملى براى شهروندان ارائه مي شود تا با بهره گيري از آن، بخشي از معضلات زندگیهای كنونى برطرف گردد.

حجت الاسلام حمیدی در بخش ديگرى از سخنان خود به برنامه هاي شهردارى تبريز در طول ايام الله دهه فجر پرداخت و خاطرنشان كرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان آرمانهای انقلابی و ترویج ارزشهای امام راحل است تا نسل جوان بتواند در مسیر انقلاب تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهردارى تبريز با اجراى ٢١٠ برنامه فرهنگى با محوريت گفتمان انقلاب براى نسل امروز و بيان دستاوردهای انقلاب برای جوانان و نوجوانان عزیز تلاش دارد مراسم بزرگداشت این ایام را به نحو مقتضی برگزار کند./854/202/ب2

ارسال نظرات