۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۸۶۱۵
امام جمعه دامغان:

آمران به معروف ناظران اجتماعی و حافظان حدود الهی هستند

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که قرآن کریم عاملان به این فریضه را هم‌تراز راکعان و ساجدان و مجاهدان می‌داند، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر ناظران اجتماعی و حافظان حدود الهی هستند.
امام جمعه دامغان-ستاد امر به معروف امام جمعه دامغان-ستاد امر به معروف امام جمعه دامغان-ستاد امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست شورای سیاستگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که صبح امروز به میزبانی سالن جلسات شهرداری دامغان برگزار شد، ضمن برشمردن فضیلت‌های کم‌نظیر توجه و اجرای این فریضه الهی، اظهار داشت: براساس احادیث و روایات فراموشی و بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر سبب مسلط شدن، نااهلان و نالایقان بر بخش‌های مختلف آن جامعه خواهد شد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اما بی حجابی و بی عفتی منکری است که ظواهر جامعه اسلامی را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد، افزود: آرایش‌های غلیظ، لباس های کذایی، اختلاط دختر و پسر، روابط مخالف موازین شرع، بی حجابی در دانشگاه‌ها و مراکز عمومی قابل چشم پوشی نیست و بی‌تفاوتی در برابر آن جامعه اسلامی را از مسیر اصلی خود خارج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فضای دانشگاه‌ها آلوده شود و سپس این آلودگی اخلاقی و فساد محیط شهر و جامعه را آلوده کند، خاطر نشان کرد: امر آموزش در مسیر ترویج واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر باید جدی‌تر از قبل در سطوح و اقشار مختلف از جمله کارمندان و کسبه شهرستان و به شکل ویژه در مدارس برای دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه دنبال شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ایام پایانی سال و سپس مراسم‌ها و سنت‌های ویژه عید نوروز پرداخت و گفت: باید آیین‌ها و سنت‌های خوب نوروز را تبلیغ و ترویج نموده و ناهنجاری‌ها و ضدارزش‌ها را از چهره جامعه در این ایام بزداییم.

امام جمعه دامغان توجه به صله ارحام، نظافت، پاکیزگی، خانه تکانی و زیارت را از سنت‌های نیکوی ایان نوروز عنوان و خاطر نشان کرد: متأسفانه در تعطیلات و سفر‌های نوروزی کم توجهی به مسأله حجاب و عفاف، اختلاط زن و مرد گاه سبب ایجاد زمینه‌های گناه در جامعه می شود که باید از بروز چنین صحنه‌هایی جلوگیری کرد./202/977/ب1

ارسال نظرات