۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۶۱۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ملت ایران هیچ ترسی از تهدیدهای پوچ دولتمردان آمریکایی ندارند

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور دارند و ترس و واهمه ای نیز از تهدیدهای پوچ و توخالی برخی کشورهای مستکبر جهان ندارند.
آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید علی اصغر سخایی، استاد حوزه علمیه مازندران صبح امروز در جمع بسیجیان این شهرستان در مسجد اعظم محمودآباد، گفت: کشورها و ملت‌هایی که به دلایل مختلف با تهدیدات دشمنان خود رو به‌ رو هستند، شرایط لازم برای تداوم حیات و بقای آن‌ها، داشتن قدرت مناسب برای پاسخگویی به تهدیدات است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قدرت مناسب نظامی برای پاسخگویی به تهدیدات دشمن را می‌توان به دو بخش دفاعی و تهاجمی تقسیم کرد، افزود: توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی عامل حفظ اقتدار نظام در عرصه های جهانی است.

وی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر ضرورت افزایش توان دفاعی و تهاجمی کشور به‌ صورت توأمان تأکید کردند، تصریح کرد: ایشان درباره ضرورت افزایش توان و گسترش صنایع دفاعی فرمودند در شرایطی که قدرت‌های زورگوی دنیا، چتر قدرت خود را گسترانیده‌اند و هیچ رحمی در وجود آن‌ها به چشم نمی‌خورد و علناً مجلس عروسی و بیمارستان را به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می‌کنند و صدها انسان ‌بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و به هیچ سازمان و نهادی هم پاسخگو نیستند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی امروز به هیچ اصول انسانی پایبند نیست و در سال های اخیر جنایت های بسیاری در کشورهای اسلامی منطقه مرتکب شدند، بیان داشت: این کشورهای حامی تروریسم به بهانه های مختلف حتی به مراکز درمانی، آموزشی و تجمع های خانوادگی رحم نکردند و با بمباران این امکان صدها نفر از مردم ‌بی‌گناه را به خاک و خون کشیده اند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر در نظام اسلامی ایران، دشمن‌ بی‌رحمی چون آمریکا قادر به انجام چنین جنایت‌هایی نیست، به‌ دلیل قدرت دفاعی و توان پاسخگویی به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر آمریکایی‌ها از قدرت پاسخگویی ایران نگران نبودند و جمهوری اسلامی و ملت ایران را در دفاع از خود ناتوان ارزیابی می‌کردند، به‌ جای بحران‌آفرینی در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و دیگر نقاط جهان، ایران را مورد تهاجم قرار می‌دادند، افزود: طی یک دهه گذشته، مقامات ایالات متحده و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، هیچ ملت و کشوری را به اندازه ایران تهدید نکرد.

حجت الاسلام سخایی دلیل اصلی عملی نشدن تهدیدات دشمنان علیه ملت ایران را اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: برای بازداشتن دشمن در آینده از دست زدن به هر نوع ماجراجویی علیه ملت ایران با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات کشور، باید توسعه قدرت دفاعی دنبال شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که دشمن باید بداند که ایران اسلامی در صورت تهدید شدن منافع و مصالحش از توانی برای تهاجم برخوردار است که علاوه بر دفاع از منافع خود، توان صدمه به دشمن در مقر و جایگاه خودش را دارد، گفت: این ‌قدرت تهاجمی در کنار دفاع، تکمیل‌کننده راهبردهای دفاعی کشور و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

وی با بیان این که امنيت مفهومي پيچيده و به شدت متكي بر نگرش‌ها و ارزش ها است، گفت: سازمان ملل امنيت ملی را چنين تعريف مي‏ كند و آن اینکه كشورها هيچگونه احساس خطر حمله خارجي، فشار سياسي يا اقتصادي نكنند و بتوانند آزادانه گسترش و توسعه خويش را تعقيب کنند.

حجت الاسلام سخایی افزود: مقوله امنیت ملی برای کشورها به خصوص کشورهایی که به دلیل داشتن ایدئولوژی متفاوت و متمایز با جریان غالب حاکم در عرصه بین‌الملل همواره در معرض انواع تهدیدها هستند، امری حیاتی و حفظ و تداوم آن دشوارتر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: برای این دسته از کشورها جدای از آمادگی دائمی در زمینه هر نوع تهاجم نظامی، توجه به سایر ابعاد مرتبط با مقوله امنیت ملی و باز چینش و مستحکم‌سازی مؤلفه‌های قوام دهنده آن نیز اهمیت مضاعفی می‌یابد.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به همه تحریم های ظالمانه دشمنان در سه دهه اخیر امروز به یک کشوری اثرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده است، افزود: نقش آفرینی و اثرگذاری ایران اسلامی در معادلات منطقه ای برگرفته از توان و قدرت بالای نظامی این کشور است.

حجت الاسلام سخایی با اشاره به این که در جریان بحران سوریه و عراق، حضور جمهوری اسلامی ایران به این بحران ها پایان داد، خاطرنشان کرد: همه تحلیلگران و سیاست مداران غربی ایران اسلامی را پیروز میدان نبرد در این دو کشور می دانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و دیگر کشورهای غربی با به وجود آوردن گروه های تروریستی و سوء استفاده از احساسات مذهبی برخی گروه ها آنها را بر علیه ملت های مسلمان منطقه مسلح کردند، تصریح کرد: امروز همین گروه های تروریستی بحران های بسیاری را برای کشورهای اروپایی و آمریکایی به وجود آورد.

وی با اشاره به این که اقتدار و مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جریان بحران سوریه و عراق به رخ کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها کشیده شد، خاطرنشان کرد: اگر حضور و نقش آفرینی ایران اسلامی در بحران های منطقه ای نبود، امروز همه کشورهای اسلامی منطقه درگیر یک جنگ داخلی بودند.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری کامل بحران های منطقه ای را رصد و مدیریت می کند، بیان داشت: در حال حاضر هیچ تصمیم گیری در منطقه خاورمیانه بدون حضور و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با تأکید براین که جمهوری اسلامی ایران در مسائل دفاعی و نظامی با هیچ کشوری معامله نخواهد کرد، گفت: اظهارنظرهای مقامات آمریکایی درباره توان موشکی ایران اسلامی حرف سخیفی است، چون هر کشوری حق دارد برای افزایش توان بازدارندگی خود، توان دفاعی کشور را افزایش دهد.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی همواره در صحنه حضور دارند و ترس و واهمه ای نیز از تهدید های پوچ و توخالی برخی کشورهای مستکبر جهان ندارند، خاطرنشان کرد: ملت ایران همه این پیشرفت ها را در سایه تحریم و فشارهای دشمنان و بدخواهان انقلاب به دست آوردند.

حجت الاسلام سخایی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که برقراری امنیت، ثبات و آرامش، خواسته اصلی هر ملت از دولت و حاکمیت خود است، گفت: به‌ طور قطع در صدر خواسته‌ها و مطالبات مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی، تأمین امنیت ملی و آرامش داخلی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مردم می‌خواهند با آسودگی خاطر و در آرامش زندگی کرده و بدون داشتن دغدغه‌های امنیتی به کسب‌وکار و برنامه‌ریزی برای آینده خود و فرزندان‌شان بپردازند بنابراین در جهان امروز، برخورداری از چنین وضعیتی، بدون قدرت ممکن نیست./950/202/ب2

ارسال نظرات