۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۷۸۶۱۰
امام جمعه اقبالیه:

مهمترین کار دین کشف و شناخت انسان است

حجت الاسلام فاطمیان مهمترین کار دین را کشف و شناخت انسان دانست و گفت: انسانی که خودش را فراموش کند راهش، رهبر و هدفش را گم کند تا سر حد یک حیوان تنزل می‌کند و چون هدف اصلی خود را تنها رفاه و زندگی مادی می‌داند مانند یک مرده می‌شود که دیگر حق در او اثر نمی‌کند و نمی‌تواند خود را بشناسد و کشف کند.
حجت الاسلام فاطمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه صبح امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به جامعیت دین، گفت: دین قانون خداوند متعال است که جامعیت و قداست دارد یعنی دین برای تمامی مسائل زندگی انسان برنامه و دستور دارد از پیش از ولادت تا پس از مرگ وظایف و مسؤولیت‌ها و کارهایی را که باید انجام دهد یا ترک کند همه را متذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره به مشخص بودن تکالیف و وظایف انسان در زندگی افزود: در آیات و روایات زیادی از قرآن و اهل بیت تکالیف و وظایف ما در رابطه با خداوند، جامعه، خانواده، دوستان و همسایگان حتی حیوانات روشن و مشخص شده است مانند آداب انتخاب همسر، مراسم عقد و ازدواج، دوران بارداری، تغذیه مادر، زایمان، مسؤولیت پدر و مادر در برابر کودک و آموزش و پرورش کودک و دوران جوانی، پیری، بیماری و مرگ.

خطیب جمعه اقبالیه در ادامه سرچشمه اصلی دین را وحی دانست و اظهار کرد: در دین هواها و هوس‌ها، غرائز، محدودیت‌ها، باندبازی‌ها و حزب گرایی‌ها راهی ندارد و تمامی دستورات دین از وحی الهی سرچشمه می‌گیرد اگر دین نباشد ما نمی‌توانیم به خوبی و درستی خودمان را کشف کنیم و بشناسیم.

وی در ادامه مهمترین کار دین را کشف و شناخت انسان دانست و ابراز کرد: انسانی که خودش را فراموش کند راهش، رهبر و هدفش را گم کند تا سر حد یک حیوان تنزل می‌کند و چون هدف اصلی خود را تنها رفاه و زندگی مادی می‌داند مانند یک مرده می‌شود که دیگر حق در او اثر نمی‌کند و نمی‌تواند خود را بشناسد و کشف کند.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه با بیان اینکه دین ابزاری است که انسان را در بوته حوادث ذوب می‌کند، تصریح کرد: همان گونه که آهن در کوره ذوب می‌شود دین هم انسان را در بوته حوادث ذوب خواهد کرد، دین عشق به بی‌نهایت را در انسان ایجاد و آدمی را به آن وصل می‌کند انسان به کمک دین و بر اثر مناجات و با توبه و مرگ ذوب شده و ناخالصی‌های او جدا می‌شود.

وی در پایان گفت: تربیت جامعه را باید از تربیت افراد آغاز کنیم، خداوند متعال از پیامبرش می‌خواهد ابتدا خودش را پاکیزه گرداند در مرحله دوم می‌فرماید به زنان و دخترانت بگو پاک باشند، در مرحله سوم خویشان خود را انذار کند و در مرحله چهارم مأمور انذار اهل مکه و اطراف آن می‌شود، آنگاه نوبت به ارشاد و هدایت جهانیان می‌رسد./873/202/ب2

ارسال نظرات