۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۴۷۸۵۸۷
مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد؛

شرط مهم تأثیرگذاری مبلغان در تربیت جامعه و تبلیغ دین

آیت‌الله اعرافی تأثیر خانواده روحانیت در تبلیغ دین را مهم ارزیابی کرد و همبستگی میان اعضای خانواده را از شرایط تأثیرگذاری مبلغان در تربیت جامعه برشمرد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، شامگاه شنبه، در همایش خانوادگی طلاب و فضلای خراسان شمالی که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت میلاد حضرت زینب(س) و ایام‌الله دهه فجر و سالگشت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار داشت: برگزاری جلسات به شکل خانوادگی می‌تواند موجب همبستگی و هم‌افزایی میان مبلغان و خانواده‌های روحانیان شود.

آیت‌الله اعرافی ابراز داشت: روحانیت اگر بخواهد در کار تربیت جامعه و تبلیغ دین اثرگذار باشد باید در میان اعضای خانواده‌اش همبستگی وجود داشته باشد،‌ از این رو‌ یکی از شرایط تأثیر روحانیت در جامعه همبستگی میان اعضای خانواده است تا یک آرمان دینی را تعقیب کنند.

وی تصریح کرد: مجموعه خانواده یک روحانی باید با یک نگاه حوزه‌ای و یک نگاه دینی تلاش کند معارف الهی را ترویج کرده و جامعه را به سوی تربیت دینی سوق دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأثیر خانواده روحانیت در تبلیغ دین را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: خانواده‌ای که تمام اعضای آن مبلغ باشند بسیار تأثیرگذار خواهند بود چرا که همه اعضای آن خانواده به تبلیغ دین پرداخته و در این راه یکدیگر را یاری می‌رسانند.

وی تأکید کرد: الگویی که زن، مرد و فرزندان دارای دیدگاه الهی مشترک و معتقد به اثرگذاری در اسلام و تعالی جامعه هستند، همچون خانواده امیر‌مؤمنان(ع) خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر یکی از اعضای خانواده‌ همراه و همگام با سایر اعضای خانواده نباشد، به اهداف خانواده آسیب می‌رسد، اظهار داشت: چنین خانواده‌ای پراکنده و مُتشتت و دور از آرمان بزرگ الهی خواهد بود و بی‌شک چنین خانواده‌ای یا موفق نخواهد شد و یا کارهای خوب این خانواده به سبب ناهماهنگی میان اعضا مورد آسیب واقع خواهد شد.

وی خطاب به خانواده روحانیون و مبلغان حاضر در همایش گفت: اگر خدا به شما این توفیق را عنایت فرموده‌ است که وارد خانه‌ای شوید که آن خانه در سایه امام عصر(عج) و خانه‌ای آرمانی است و می‌خواهد اهداف بزرگ دین و خدمت به جامعه را دنبال کند، شما الگویی را که در آن هم‌افزایی و همبستگی اعضای خانواده وجود دارد، انتخاب کنید.

رییس جامعه المصطفی العالمیه نقش همسر مبلغ در تحقق آرمان‌های الهی را اولین و مهم‌ترین نقش دانست و اظهار داشت: همسر یک مبلغ باید در نقش حضرت زینب(س) باشد، به طوری که زنی نمونه در نقش مادر، همسر، خواهر و دختر در خانه قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: برای تحقق خانواده‌ آرمانی و خانواده‌ای که همه اعضای آن در مسیر اسلام حرکت ‌کرده و مسیر مقدسی را طی ‌کنند، نقش همسری در میان چهار نقشِ مذکور برای یک زن، مهم‌ترین وظیفه را ایفا می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: نهاد روحانیت و حوزه این راهبرد کلی را دنبال می‌کند که خانواده هم‌افزا در راستای اهداف دین وجود داشته باشد، چرا که چنین خانواده‌ای می‌تواند جامعه را آباد کند.

وی اولین شرط تحقق خانواده هم‌افزا را درک جایگاه خانواده مُبلغ دانست و خاطرنشان کرد: اولین شرط تحقق یک خانواده هم‌افزا که هدف الهی داشته باشد آن است که همسر جایگاه رسالت مبلغان را درک کرده و برای آن جایگاه فداکاری کند و بی‌تردید فداکاری در این جایگاه نتیجه خواهد داد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اهمیت اُنس خانوادگی، تصریح کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است، نشستن همسران سر سفره در خانه و گفت‌وگوی با یکدیگر ثوابش از اعتکاف در مسجد‌النبی بالاتر است./878/پ202/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات