۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۷۸۵۷۶
حجت الاسلام دانشمند:

راه نجات از ظلمت به سوی نور، پذیرش ولایت خداوند متعال است

حجت الاسلام دانشمند خروج از تاریکی به سوی نور را حاصل پذیرش ولایت خداوند دانست و گفت: بدون شک انسان با قبول ولایت خدا به سوی تبعیت از ولی او یعنی رسول خدا(ص) می شتابد.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام مهدی دانشمند، کارشناس مذهبی شب گذشته در مهدیه تربت حیدریه با بیان این که زینب در لغت به معنای زینت پدر و مادر است، گفت: حضرت زینب(س) زینت عرش و زهرای مرضیه(س) نیز تنها گوهر خزانه توحید هستند، گفت: حضرت زینب(س) در زمینه فضائل و کمالات همچون زهرای مرضیه(س) و حسین بن علی(ع) بودند.  

وی ادامه داد: خداوند متعال نام این دختر را زینب برگزید همانگونه که نخستین حق اولاد انتخاب نام نیک برای آنان است، امام حسین(ع) نیز اینطور فرمودند که اگر صدها پسر داشتم نام همه آنان را علی می گذاشتم.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که اگر کسی ولایت خداوند متعال را بپذیرد، مهمترین اتفاق در زندگی اش می افتد، بیان کرد: کسی که ولایت خداوند را پذیرفت خداوند او را از تاریکی به نور و روشنایی نجات می دهد؛ در آیه 15 سوره مائده نیز مفهوم این نور قرآن کریم است و هنگامی که ولایت خدا را پذیرفتی، خداوند متعال به تو توفیق حرکت به دنبال قرآن می دهد.

کارشناس مذهبی با اشاره به کلام خداوند متعال در قرآن تصریح کرد: خداوند متعال کلام خود را در این کتاب الهی برای همه نسل ها قرار داده و هر چه فهم انسان ارتقا پیدا کند، درک بهتری از آیات نورانی الهی پیدا می کند؛ صد سال پیش بشر برای شناسایی انسانها انگشت نگاری را کشف کرد در حالی که این موضوع 1300 سال پیش در قرآن در قالب معاد گفته شده بود.

وی خروج از ظلمات به سوی نور و روشنایی را حاصل پذیرش ولایت خداوند دانست و یکی از نشانه های آن را قرآن خواند و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در کلامی می فرمایند وای بر حال مسلمانی که در شبانه روز کمتر از 50 آیه بخواند.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که انسان با قبول ولایت خدا به سوی تبعیت از ولی او می شتابد، اظهار کرد: خداوند متعال می گوید به پیامبر گرامی اسلام(ص) بنگرید که چگونه رفتار می کند و رفتار او مبنای حرکات و سکناتتان باشد؛ محال بود کسی به رسول خدا(ص) توهین کند و ایشان جواب او را با توهین و ناسزا بدهد.

کارشناس مذهبی با بیان این که هر کس تصمیم بر این داشت تا از پیامبر اشکالی بگیرد نمی توانست، خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) نور است و رسول خدا به کسانی که بالای سر او آشغال می ریختند نیز چیزی نمی گفت؛ همچنین در هر جامعه ای که خانواده به هم بریزد دیگر خیر و برکت در آن جامعه نبوده و به همین سبب امروز حملات دشمن به نوامیس ما است.

وی با بیان این که افزایش آمار طلاق و فساد و فحشا در کشور همه به سبب عدم پذیرش ولایت خدا و تبعیت از ولی اوست، گفت: خداوند می فرماید اگر ولایتم را بپذیری در قلب مومن نور ایجاد می کنم چراکه می داند معرفت مؤمن به فقه و شرائط دینی است و با نوری که خداوند متعال به انسان عنایت می کند می تواند حلال و حرام زندگی را  به خوبی بشناسد.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که همان حرام خوارهای 20 سال قبل امروز به بیت المال دست درازی کرده و نجس و پاکی را رعایت نمی کنند، یادآور شد: پروردگار هنگامی که می خواهد تا به کسی نور برساند بیان می کند که افراد باید واجد شرایط آیه 22 سوره زمر باشند که می گوید حاضرم گرسنگی بکشم اما ریالی حرام را به زندگی راه ندهم./864/202/ب2

ارسال نظرات