۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۸۵۶۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

استکبارستیزی و تبعیت از ولایت مهم ترین وصیت شهدا است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که استکبارستیزی، عدم پذیرش ذلت و تبعیت محض از ولایت فقیه مهم ترین وصیت شهدا به جامعه امروز است، گفت: در وصیت‌نامه شهدا به مسائلی همچون حجاب، عمل به قرآن و امر به معروف و نهی از منکر نیز تأکید شده است.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید باقر حسینی، استاد حوزه علمیه مازندران شنبه شب در یادواره ۵۰ تن از شهدای مسجد جامع فریدونکنار با بیان این که یادواره های شهدا جلسه فکر، ذکر و تجدید پیمان با شهدا و آرمان های این انسان های بزرگ است، گفت: باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شخصیت های بزرگ ادامه راه آنها باشیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد مقام و منقبت شهدا، خاطرنشان کرد: در آیه ۱۱۵ سوره توبه خداوند می فرماید هیچ چیزی مانند شهادت بزرگ نیست، که این آیه دال بر این است که عظمت شهدا با چیزی قابل مقایسه نیست است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل تصریح کرد: شهدا در نزد خداوند متعال کسانی هستند که در راه خدا جان و مال و خود را اهدا کرده و جایگاه آن‌ان در بهشت است و هیچ گاه خداوند از وعده خود تخلف نمی کند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بر اساس آیات قران شهدا جابگاه رفیعی دارند و تک تکـ آحاد مردم می توانند از شهدا به عنوان کشتی های نجات برای خود استفاده کنند، چرا که شهدا همواره زنده و جاوید هستند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در جامعه مدرن امروز، رابطه مردم و قرآن کم رنگ شده است، در حالی که ارتباط با قرآن باید در زندگی ما وجود داشته باشد و نباید اجازه دهیم دشمن با ایجاد شرایطی مانند گسترش فصای مجازی ما را از آن دور کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به ریشه دار بودن فرهنگ شهادت در آیات قرآن، اظهار داشت: شهدا اهل عمل صالح و شجاع بودند و در مسیر خدا و پیغبر ثابت قدم مانده و همواره در طول تاریخ از شهدای اسلام به عنوان ابر مردانی یاد می شود که با فدا کردن خون خود دین و مذهب را ناجد شدند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وصیت نامه‌های شهدا انسان ساز هستند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با شهدا تجدید پیمان کنیم و برای این منظور نیاز به مطالعه وصیت نامه شهدا است.

وی با اشاره به این که شهدا به نماز تأکید فراوانی کردند، خاطرنشان کرد: نماز در جامعه امروز ما کمرنگ شده است، در حالی که یکی از مهم ترین وصایای شهدا انجام فرائض دینی به ویژه نماز بوده و هست.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان این که ولایت پذیری اصل بی چون و چرای وصیت‌نامه شهدا است، اظهار داشت: پیروی از ولایت مختص هیچ حزب و جناحی نیست و کسی که عاشق خدا باشد ، همواره می تواند از ولی او نیز تبعیت کند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم ورود مردم در میدان های نبرد، تصریح کرد: وحدت کلمه تنها با پیروی از ولی فقیه امکان پذیر است، همانطور که در سال های اخیر به وضوح نقش ولایت فقیه را در مقابله با دشمنی های استکبار جهانی مشاهده می کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مهم که سعادت دنیا و آخرت در پیروی از خط امام و رهبری است، افزود: امروز همه دنیا به نقش بسیار مهم و کلیدی ولی فقیه در جامعه اسلامی اذعان دارند به همین دلیل باید تبعیت از ولی فقیه در همه مسائل بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی با ناکارآمد دانستن برجام در داخل و تأکید بر اقتصاد مقاومتی، گفت: چرا عده ای در ارتباط با غرب چندبار به درب و دیوار می خورند و باز هم تجربه نمی‌کنند و دوست دارند لطمه های زیادی از این دشمنان حلیه گر و فریبکار بخورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدعهدی و دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران هر روز آشکارتر می شود، تصریح کرد: اقدامات اخیر رییس جمهور جدید آمریکا نیز گوشه ای از فریبکار بودن دولتمردان آمریکایی ها در برابر ملت ایران به خوبی ثابت کرده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بابل با اشاره به این که آمریکایی ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه توان خود را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفتند، گفت: برای ملت ایران، آمریکا دشمن درجه یک است و هیچ فرقی با سه دهه اخیر نکرده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که استکبارستیزی، عدم پذیرش ذلت و تبعیت محض از ولایت فقیه مهم ترین وصیت شهدا به جامعه امروز است، افزود: در وصیت‌نامه شهدا به مسائلی همچون حجاب، عمل به قرآن و امر به معروف و نهی از منکر نیز تأکید شده که امروز در جامعه اسلامی ما کمرنگ شده است./950/202/ب2

ارسال نظرات