۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۳۹۴
با عنوان «فاضل»؛

زندگی نامه آیت الله فاضل استرآبادی رمان می شود

رمان «فاضل» با موضوع زندگی نامه و خاطرات آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی، مؤسس حوزه فیضیه بابل به قلم مهدی کرد فیروزجایی نوشته می شود.
فیروزجایی آیت الله فاضل استرآبادی

مهدی کرد فیروزجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نگارش رمان «فاضل» عنوان کرد: این رمان را به صورت شخصی و به دلیل ارادتی که طی سالیان دراز به آیت الله فاضل داشته ام می نویسم و سعی خواهم کرد تا خاطراتی که از ایشان وجود دارد دستمایه نگارش این رمان شود.

وی افزود: سوژه هایی که درباره آیت الله فاضل وجود دارد، فوق العاده هستند و سعی می کنم تا از بین پنج هزار شاگردی که بدون واسطه از محضر این عالم استفاده کرده اند، 50 نفر که بیشترین خاطرات را داشته اند پیدا کرده و با استفاده از این اطلاعات، رمان «فاضل» را بنویسم.

این طلبه رمان نویس تصریح کرد: البته همسر برادر آیت الله فاضل نیز هم اکنون در قید حیات هستند که خاطرات نابی از دوران کودکی ایشان دارند که می تواند موضوع یک رمان کودک باشد که کار زمان بری است.

فیروزجایی با اشاره به مقطعی از زندگی آیت الله فاضل استرآبادی، خاطرنشان کرد: ایشان کسی بود که در دوره اول مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بابل بود و در دوره دوم با اینکه ثبت نام نکرد، 5 هزار رأی آورد که نشان دهنده محبوبیت این عالم بزرگوار است.

وی افزود: دارایی آیت الله فاضل در هنگام وفات، عینک، عصا و عبا بود و ایشان چند وقت قبل از وفات بچه های خود را جمع کردند و دارایی خود را که بالغ بر 3 میلیون تومان بود بین آنها به صورت مساوی تقسیم کردند که به هرکدام 300 هزارتومان رسید که فرزندان ایشان نیز، با این پول، صندوق خیریه ای راه انداختند که منشأ خیر و برکات شده است.

فیروزجایی در پایان خاطرنشان کرد: با فرزند آیت الله فاضل برای نگارش این کتاب صحبت کرده ام و موافقت های لازم جلب شده است و امیدوارم از ابتدای سال آینده، شروع به نگارش این کتاب کنم.

گفتنی است حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی، مؤسس و رئیس حوزه علمیه فیضیه مازندران، ششم آذرماه سال جاری در سن 81 سالگی به دیار باقی شتافت./872/ت302/ی

ارسال نظرات