۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۸۳۸۷
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان:

فرهنگ سازی نخستین گام برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام موحدی‌راد با اشاره به اینکه نخستین اقدام امر به معروف و نهی از منکر، نرم افزاری و فرهنگ سازی است، گفت: این مهم را در مرحله اول باید از خانواده آغاز کرد.
حجت الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان

حجت الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است که امروز به دست فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: برخی به اشتباه گمان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر باید در یک ارگان و سازمان دولتی معرفی شده باشد و تعدادی حکم بگیرند و با حضور در خیابانها به افراد تذکر دهند و برخورد کنند.

حجت الاسلام موحدی‌راد با تأکید بر عدم اثرگذاری روش قهری در امر و نهی بیان کرد: برخوردی نظامی، فیزیکی، قهری و قضایی یکی از معضلات و غلط‌ترین روش در ابتدای کار اجرای این فریضتین است، این روش از آخرین مراحل اجرای این دو فریضه است.

وی با اشاره به اینکه نخستین اقدام امر به معروف و نهی از منکر، نرم افزاری و فرهنگ سازی است، تصریح کرد: این مهم را در مرحله اول باید از خانواده آغاز کرد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان که درمدارس ما آموزش و پرورش با هم و در کنار هم ذکر می‌شود، اظهار داشت: بحث آموزش آن ریاضی و آمار و بحث پرورش هم آموزش نکات دینی و اخلاقی بوده که می توان گفت همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها این مهم باید نهادینه و انجام شود، همه مردم چه شیعه و چه اهل سنت باید نسبت به فرهنگ سازی و پیاده سازی این فریضتن واجب و الهی در جامعه حساس باشند.

حجت الاسلام موحدی‌راد با تشریح روند درست امر و نهی ابراز داشت: برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی این دو امر مهم و ضروری جامعه اسلامی ابتدا باید از خانواده خود شروع کنیم؛ اگر مشاهده کردیم فرزندان و یا همسرمان جایی اشتباه می‌کنند یا منکری را انجام می‌دهند به آنها با زبان خوش و روی گشاده تذکر دهیم؛ ضمن اینکه خودمان هم باید این مباحث را رعایت کنیم.

وی اذعان کرد: امروز فضای مجازی و شبکه های معاند و ضد انقلاب قطعا به دنبال این هستند که سرمایه‌های این نظام را که نسل جوان و نوجوان هستند به تباهی بکشد؛ این امر مستلزم این است که افرادی که می‌توانند گام بردارند و تصمیم گیر هستند، در این زمینه ورود پیدا کنند و با پاسخگویی به شبهات و طرح مسائلی که عملا خنثی‌کننده اقدامات دشمن باشد، پای کار بیایند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اضافه کرد: از سوی دیگر مهم است که به این افراد برنامه دهیم و معضلات و مشکلاتی که جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را تهدید می‌کند پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: اگر نیازی بود در برخورد با منکری ورود پیدا کنیم، دستگاه قضایی و انتظامی بدون اغماض ورود پیدا خواهد کرد./302/831/ب1

ارسال نظرات