۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۷۸۳۲۷
کارشناس مذهبی:

مهمترین ظلمت، کفر و لجبازی در پوشاندن حقیقت الهی است

حجت الاسلام دانشمند یکی از مهمترین ظلمات را کفر و لجبازی در معنای حقیقی پوشاندن حق و حقیقت دانست و گفت: کافر هرگز به حق و حقیقت هدایت نمی شود چراکه در تاریکی و ظلمت نشسته و با دیدن حقیقت آن را سحر و معجزه می خواند.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی دانشمند، کارشناس مذهبی شب گذشته در مهدیه تربت حیدریه با بیان این که اطاعت از حجت خدا یک شبه حاصل نمی شود، گفت: باید سال های سال اطاعت از پروردگار متعال کنید تا با آمدن حجت خداوند متعال آماده تبعیت و پذیرش دستورات او باشید؛ همانگونه که اگر به امر پدر و مادرتان بله نگویید فردا نیز به استادتان احترام نگذاشته و به فتوای مرجعتان عمل نمی کنید، بنابراین باید پایه را درست شکل داد.   

وی ادامه داد: اگر بنای شما به ترسیم خطوط مستقیم و انحرافی باشد، در برابر یک خط راست، صدها میلیون خطوط انحرافی به دست می آید، در حقیقت ما یک راه به سوی خدا داریم و راه راست راهی است که نعمات خداوند در آن قرار داده شده است.

کارشناس مذهبی کوچه و پس کوچه را طریق و طرق و خیابان و شاهراه اصلی را سبیل و سبل دانست و گفت: طریق و طرق کارهای خیر و مستحبات هستند و این که می گویند سعی در انجام مستحبات داشته باشید به این سبب است که کوچه و پس کوچه های خیرات توفیقی می دهد که شما را در شاهراه اصلی یعنی سبیل و سبل می رساند.

حجت الاسلام دانشمند با انتقاد از آنانی که معتقدند به تعداد انفس و انسانها راه برای رسیدن به خداوند متعال وجود دارد، تصریح کرد: ما ده شاهراه اصلی را بیشتر در دسترس نداریم که به اتوبان خداوند و هدایت و ولایت منتهی می شود که برپا داشتن نماز، خمس، زکات، حج، امر به معروف و نهی ازمنکر از دسته این شاهراه ها است.

سوره حمد تأکید مضاعفی بر حرکت در خط ولایت و امامت دارد

وی با بیان این که هر آنکس می خواهد تا به ولایت امام علی(ع) دست پیدا کند باید پایش به شاهراه نماز برسد، خاطرنشان کرد: به واقع به تعداد انفس و آدم های روی کره زمین کوچه و پس کوچه وجود دارد؛ منظور از نعمات در قرآن نیز محدود به برف و باران نبوده و صراط الذین انعمت علیهم در سوره حمد بیانگر آن است که باید در راه امامت و ولایت حرکت کرد.

کارشناس مذهبی با بیان این که اسلام حقیقی اسلام حیدری، علوی و مرتضوی است، یادآور شد: در آیات و روایات نور به هفت چیز اطلاق شده اما برای ظلمات راه های عجیب و غریب انحرافی آمده است که تمامی آنان در شهوات و اهواء نهفته است؛ امروز در دنیای پیرامونی میلیون ها راه انحرافی، اندیشه پلید و اهداف کج وجود دارند که در برابر آنان تنها یک راه راست می بینیم.

اصلی ترین ظلمت لجبازی در پوشاندن حقیقت الهی است

حجت الاسلام دانشمند یکی از مهمترین این ظلمات را کفر و لجبازی در معنای حقیقی پوشاندن حق و حقیقت دانست و بیان کرد: کافر هرگز به حق و حقیقت هدایت نمی شود چراکه در تاریکی و ظلمت نشسته و با دیدن حقیقت آن را سحر و معجزه می خواند.

وی با بیان این که باید تاریخ را به مناسبت و به جا بیان کرد، گفت: در حدیث کسا داستان ولایت و ولایتمداری طرح شده و من از این حدیث 70 نکته تربیتی  را در امر خانواده جمع آوری کرده ام، به همین سبب نگاه ما به این حدیث و یا جریان کربلا تنها نگاه روضه محور نباید باشد بلکه باید به جای لجبازی، به مفهوم و عمق این کلام پی برد.

وی جهل و تعصب را دومین شاخه از ظلمات دانست و با بیان این که عده ای همچون ابوجهل هرگز از تعصب خود کوتاه نمی آیند، خاطرنشان کرد: ابوجهل از دسته دانایان جزیره العرب با چهره ای زیبا و شایسته بود که در مکه خاطرخواه زیادی داشت اما با آنکه به علم و دانش پیامبر گرامی اسلام(ص) ایمان و یقین داشت، برای آنکه اعتبار خود را از دست ندهد و نزد دختران جایگاهش را حفظ کند هرگز به اسلام ایمان نیاورد و این عمق جهل یک انسان را می رساند./864/202/ب2

ارسال نظرات