۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۸۳۱۵
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

مراسم افتتاح رسمی مدرسه علمیه ریحانه الرسول شلمزار برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول شلمزار گفت: مراسم افتتاحیه رسمی مدرسه علمیه شلمزار 21 بهمن ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.
مدیریت حوزه علمیه خواهران

خانم نجفی، مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول شلمزار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه مدرسه ریحانه الرسول یک مدرسه تازه تأسیس است، تصریح کرد: این مدرسه از سال گذشته فعالیت خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرد و خوشبختانه با پیگیری های مدیریت حوزه های علمیه استان برای سال تحصیلی 95-94 مجوز فعالیت گرفت.

وی با بیان اینکه از آذرماه سال 94 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: با آغاز سال تحصیلی اقدام به جذب طلاب کردیم که پس از برگزاری امتحان کتبی و مصاحبه و در نهایت با 19 طلبه جدیدالورود فعالیت تحصیلی خود را آغاز کردیم.

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر 25 طلبه در مدرسه علمیه ریحانه الرسول در حال تحصیل هستند، گفت: از این تعداد، 6 نفر طلبه به صورت مهمان در این مدرسه به تحصیل مشغول شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 نفر از معتمدین و روحانیان شهرستان کیار به عنوان هیأت امنا با این مدرسه همکاری دارند، ابراز کرد: با توجه به اینکه ائمه جمعه این منطقه به صورت مکرر در حال تغییر بوده اند مسؤولیت ریاست هیأت امنا مدرسه بر دوش حجت الاسلام والمسلمین داوری از روحانیان بومی گذاشته شده است.

نجفی با اشاره به اینکه مشکل عمده مدرسه علمیه ریحانه الرسول تأمین هزینه های جاری و بحث ایاب ذهاب اساتید مدرسه است، افزود: با توجه به اینکه در سالهای نخست تأسیس مدرسه همه هزینه ها بر دوش هیأت امنا مدرسه است، متأسفانه در این زمینه اقدام جدی و عملی از سوی اعضای هیأت امنا تا به امروز دیده نشده و این مشکل عمده مدرسه به حساب می آید.

مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول شلمزار به راه اندازی مهدکودک در این مدرسه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از طلاب مدرسه متأهل و صاحب فرزندان کوچک هستند، برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل مشغول شوند، اقدام به راه اندازی مهدکودک در محل مدرسه کرده ایم که در این زمینه نیز نیازمند یاری هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه نقش تبلیغی و فرهنگی طلاب خواهر مدرسه ریحانه الرسول در سطح شهرستان کیار غیرقابل انکار است، ابراز کرد: به حمدالله مدرسه در همین زمان کم توانسته است جایگاه خود را در بین عموم مردم پیدا کند و در این میان برنامه های مذهبی و دینی خوبی در جمع خانواده ها برگزار شده است.

وی ادامه فعالیت و رشد و پویایی مدارس علمیه را نیازمند یاری و همکاری همه مسؤولان و دستگاه های اجرایی دانست و گفت: به لطف الهی برای سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داریم و در این راستا و برای جذب حداکثری برنامه های خوبی در نظر گرفته ایم.

نجفی با تأکید بر اینکه ساختمان فعلی مدرسه علمیه ریحانه الرسول جوابگوی نیازهای آینده این مدرسه نیست، افزود: برای واگذاری زمینی با متراژ قابل قبول باید اعضای هیأت امنا به صورت جدی و عملیاتی وارد میدان عمل شوند و مسؤولان و ادارات نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول شلمزار در پایان از افتتاح رسمی این مدرسه علمیه همزمان با ایام الله دهه فجر جاری خبر داد و اظهار کرد: مراسم افتتاحیه رسمی مدرسه علمیه شلمزار 21 بهمن ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار خواهد شد./302/9457/ب1

ارسال نظرات